انتقاد یک نماینده به سیاه نمایی رادیو ایران

به گزارش افکارنیوز، نادر قاضی‌پور نمایند مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه در جلسه علنی پارلمان و در مورد طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان پزشکی قانونی به کارمندان سازمان بهزیستی، اظهار داشت: جلسه قبل که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، یکی از دوستان تذکر اصل ۷۵ را مطرح کرد و آقای ابوترابی‌فرد آن اخطار را به رای گذاشت. اما با اینکه رئیس جلسه چندین دقیقه نیز صبر کرد تا رای مثبت نمایندگان را بگیرد، اما نمایندگان اخطار را وارد ندانستند چرا که موافق طرح هستند.

وی افزود: هر موقع طرحی برای حمایت از کارمندان و کارگران زحمتکش مورد بررسی قرار می‌گیرد، تذکرات و اخطارهای زیادی مطرح می‌شود، اما باید بدانیم که کارمندان بهزیستی ساعت‌های طولانی برای بچه‌های یتیم زحمت می‌کشند و ما باید از آنها حمایت کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز خطاب به قاضی‌پور گفت: شما دارید در موافقت با کلیات این طرح حرف می‌زنید و تذکرتان وارد نیست.

قاضی‌پور نیز در پاسخ گفت: بله؛ ما موافق کلیات طرح هستیم و به آن هم رای می‌دهیم.

در ادامه علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس نیز با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی در اخطاری اظهار داشت: بر اساس اصل ۵۲ بودجه سالانه کل کشور باید به ترتیبی که در قانون مقرر شده، از سوی دولت به مجلس تقدیم شود و همچنین بر اساس این اصل هرگونه تغییر در ارقام بودجه نیز تابع ثبت ارقام مندرج در قانون است.

وی ادامه داد: محل تامین هزینه‌های طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان پزشکی قانونی به کارمندان بهزیستی از طریق صرفه‌جویی و فروش اموال است و ما آماری از ارقام مورد نیاز طرح نداریم، لذا این طرح با اصل ۵۲ قانون اساسی مغایر است.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز اخطار نماینده محلات را وارد ندانست.

در ادامه این جلسه فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: امروز روز مجلس است و باید به جایگاه و شان نهاد قانونگذاری کشور احترام گذاشت، اما رادیو ایران اخیرا برنامه‌ای پخش کرده که نوعی سیاه‌نمایی نسبت به مجلس است در حالی که ما از نزدیک شاهدیم که همکارانمان در مجلس به صورت شبانه‌روزی تلاش و پایمردی می‌کنند.

وی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: شما که در نطق امروز خود نقش و جایگاه شهید مدرس را تبیین کردید، باید شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی نیز تبیین شود تا به جایگاه این نهاد مهم در کشور که طبق فرموده امام در راس امور است، لطمه‌ای وارد نشود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس در پایان تذکر خود گفت: ۱۴ نفر از نیروهای زحمتکش نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان شهید شده‌اند.

علی لاریجانی رئیس مجلس با قطع سخنان بشیری خطاب به وی گفت: اکنون ما در حال بررسی طرح تصری فوق‌العاده خاص کارکنان پزشکی قانونی به کارمندان سازمان بهزیستی هستیم و اخطار یا تذکر شما باید مربوط به دستور باشد، نه اینکه وقت مجلس را برای بیان موضوعی که ربطی به دستور کار کنونی ندارد صرف کنید؛ این تذکر شما مربوط به تذکرات پایان صحن است.