چرا پوتین همیشه دیر می‌رسد؟!

به گزارش افکارنیوز، کارمندان واتیکان در تمام این مدت بیرون از مقر پاپ فرانسیس منتظر ایستاده بودند تا به ولادیمیر پوتین خوش آمد بگویند.

اما مسکوفسکی کومزومولتس، یکی از روزنامه‌های روسیه، می‌نویسد که ولادیمیر پوتین به دلیل تظاهرات هواداران گروه راک " پوسی رایوت "، خارج از هتل محل اقامتش، تاخیر کرده بود.»

شبکه خبری بی. بی. سی در گزارشی درباره تاخیرهای همیشگی پوتین در قرارهای دیپلماتیکش می‌نویسد: «رسانه‌های واتیکان و ایتالیا با ملایمت با این مسئله برخورد کردند، شاید به این دلیل که انتظار دیگری از ولادیمیر پوتین نداشتند.

اما وقتی رئیس جمهوری روسیه در دیدار خود از کره جنوبی، اوایل ماه نوامبر، با ۳۰ دقیقه تاخیر به دیدار پارک گوئن هی، رئیس جمهوری این کشور رفت خشم جراید کره جنوبی را برانگیخت. او سر راه برای گفت‌وگو با مشتاقان هنرهای رزمی توقف کرده بود، روزنامه تایمز کره جنوبی واکنش شدیدی نشان داد و نوشت: " آقای پوتین دفعه بعد سروقت برسر قرارخود حاضرشوید! "

اما یک سایت اینترنتی لیبرال روسیه نوشت که کره‌ای‌ها نباید ناراحت می‌شدند، چون فقط نیم ساعت تاخیر " نشانه احترام عمیق " ولادیمیر پوتین است!

در واقع رئیس جمهوری روسیه یک سابقه طولانی در مورد تاخیر در دیدارهای خود با مقامات بلند پایه و رهبران کشورهای دیگر دارد:

• ۱۴ دقیقه تاخیر در دیدار با الیزابت دوم ملکه انگلستان در سال ۲۰۰۳

• ۴۰ دقیقه تاخیر در دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در سال ۲۰۱۲

• سه ساعت تاخیر در ملاقات با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، برای گفت‌وگو پیرامون وضعیت سوریه

ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۰۲ مدت دوساعت والدین کودکانی را که در یک سانحه هوایی کشته شده بودند، در گورستان منتظر نگاه داشت.

۴ ساعت تاخیر و گپ با دوچرخه‌سوار

یک منبع نزدیک به ولادیمیر پوتین به سردبیر خبری روزنامه مسکوفسکی کومزومولتس گفته است که دلیل تاخیر ولادیمیر پوتین وسواس و دقت او به جزئیات است و افزود: " قبل از ملاقات‌های مهم، او اغلب منابع اطلاعاتی و جزئیات مطالب مهم را بارها مرور می‌کند و همین باعثتاخیر او می‌شود. "

گاهی اوقات این وقت نشناسی به تکبر و فخر فروشی رئیس جمهوری روسیه تعبیر می‌شود.

در سال ۲۰۱۲ ولادیمیر پوتین با آن که برای ملاقات با ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین قرار داشت اما برسر راه خود برای صحبت با یک دوست دوچرخه سوار خود توقف کرد و در نتیجه با چهار ساعت تاخیر برسرقرار خود حاضر شد.

دیمتری آبراموف، یک مفسر سیاسی می‌گوید که با این دیرکردن‌ها ولادیمیر پوتین می‌خواهد نشان بدهد که " در صحنه سیاسی جهان بر تخت تزار روسیه در اوج قدرت امپراتوری روسیه، تکیه زده است. "

ولادیمیر پوتین در قرارهای خود با لودمیلا، همسر سابق خود هم بدقولی می‌کرد.

این مفسر هم چنین معتقد است که احتمالا ولادیمیر پوتین هرگز این عادت را ترک نخواهد کرد.

اندره مالگین، یک وبلاگ نویس از حزب مخالف روسیه می گوید که به احتمال زیاد "ولادیمیر پوتین برای مراسم سوگواری خود هم دیرخواهد کرد!"