مجادله عزیزی با کاتب در صحن علنی

به گزارش افکارنیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه پارلمان) طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارمندان سازمان بهزیستی کشور را مورد بحثو بررسی قرار دادند و با ۷۱ رأی موافق، ۹۲ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع از ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه، با کلیات این طرح مخالفت کردند.

در این جلسه پس از آنکه مخالفان و موافقان کلیات نظرات خود را اعلام کردند، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، به دلیل آنکه این کمیسیون نظر متفاوتی نسبت به کمیسیون اجتماعی داشت، پشت تریبون قرار گرفت و از نظر مخالف کمیسیون متبوعش درباره طرح مذکور حمایت کرد و برای نمایندگان شرح داد.

سپس عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان نماینده این کمیسیون برای حمایت از این طرح پشت تریبون رفت و در ابتدای سخنانش در حالی که نسبت به نظر مخالفان کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به این طرح انتقاد داشت، خطاب به غلامرضا کاتب نماینده گرمسار گفت: شما روز جانبازان با رزمنده‌ها مخالفت کردید، امروز هم که روز مجلس است، با مستضعفان مخالفت می‌کنید.

وی افزود: بنابراین چه زمانی قرار است موافقت کنید، این طور که معلوم است رزمنده‌ها و مستضعفان به شما رأی ندادند.

این سخنان عبدالرضا عزیزی با(۲-۲) شدید نمایندگان مجلس در صحن علنی به نشانه مخالفت مواجه شد تا آنجا که واکنش علی لاریجانی رئیس مجلس را نیز به دنبال داشت.

لاریجانی خطاب به عبدالرضا عزیزی گفت: آقای عزیزی، این چه استدلالی است که شما مطرح می‌کنید؟ بهتر است بر اساس مصالح نظام حرف بزنید، مرحوم مدرس می‌گفت مجلس جای بحثاست.

پس از این سخنان لاریجانی، عبدالرضا عزیزی بدون اینکه از سخنان خود عذرخواهی کند، به صحبتهایش ادامه داد که در نهایت علی لاریجانی با لحنی شدید خطاب به وی گفت: توجیه شدیم!

پس از آن رئیس مجلس کلیات طرح مذکور را به رأی وکلای ملت گذاشت که نمایندگان با آن مخالفت کردند و بدین ترتیب نظر کمیسیون برنامه و بودجه در حالی که کمیسیون فرعی طرح مذکور بود، به تصویب رسید.