مخالفت مولاوردی با برداشتن اولویت استخدام زنان مجرد

به گزارشافکارنیوز،شهیندخت مولاوردی با بیان این مطلب گفت: به زعم ما طرح استخدام نشدن زنان مجرد به عنوان اولویت دستگاهها نقض غرض است و باید بررسیهای بیشتری روی آن انجام شود. هدف از طرح جمعیت و تعالی خانواده، افزایش مشوق هایی برای تشکیل خانواده و آوردن فرزند است اما در ماده ۹ تاکید بر برداشتن حق استخدام مجردها ابتدا برای زنان و سپس مردان شده است که این موضوع با هدف اصلی طرح تعالی خانواده در تناقض است و باید بررسیهای بیشتری روی آن انجام شود.

به گفته مولاوردی، کارشناسان معاونت زنان بررسی های لازم را روی ماده ۹ و همچنین برداشتن اولویت استخدام زنان مجرد انجام داده اند و نتایج آن بزودی در اختیار نمایندگان مجلس قرار می گیرد.

براساس ماده ۹ طرح جمعیت و تعالی خانواده در تمامی بخشهای دولتی و غیر دولتی اولویت استخدام به ترتیب دارای مردان دارای فرزند، مردان متاهل فاقد فرزند و سپس دارای فرزند است. به کار گیری یا استخدام افراد مجرد واجد شرایط در صورت عدم وجود متقاضیان متاهل واجد شرایط بلامانع است. همچنین در ماده ۱۰ آمده است ۵ سال پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون جذب افراد مجرد به عضویت هیئت علمی در تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی و معلمان مدارس در تمام مقاطع تحصیلی ممنوع است تنها در نبودن متقاضی متاهل واجد شرایط با تایید بالاترین مقام دستگاه جذب افراد مجرد بلامانع خواهد بود.

اولویتهای بودجه زنان بررسی شد


معاون زنان رئیس جمهور همچنین درباره جلسه بودجه معاونت زنان و خانواده توضیح داد: بررسیهای بودجه آغاز شده است و ما نیز پیشنهاد خود را برای بودجه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای سال آینده اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه تا زمان تصویب بودجه نمی توان درباره ارقام آن توضیح داد، تصریح کرد: امیدوار هستیم تا ردیف خاص و قابل توجهی به موضوع زنان در بودجه سال اینده اختصاص داده شود، ضمن آنکه تلاش ما این بوده که بودجه مربوط به فعالیتهای حوزه زنان را در بخش های مختلف سرشکن کنیم.

مولاوردی درباره اولویتهای بودجه سال آینده توضیح داد: سعی کرده ایم در بودجه سال آینده بیشتر به بخش هایی که تاکنون مغفول مانده است، توجه شود. به عنوان مثال به موضوعاتی همچون زنان سرپرست خانوار، ساماندهی مشاغل خانگی در سال های اخیر توجه شده است. اما در موضوعاتی همچون اوقات فراغت، سلامت، توسع تعامل و توسعه توانمندی های سازمان های مردم نهاد کمتر توجه شده است که در بودجه سال آینده به این موارد توجه جدی می شود.

وی درباره تصویب چارت معاونت نیز گفت: تشکیلات، شرح وظایف و چارت سازمانی تدوین شده است و در حال حاضر در انتظار تصویب آن هستیم.