مخالفت مطهری با استعفای سنایی

به گزارش افکارنیوز، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه پارلمان)، در سخنانی به عنوان مخالف تقاضای استعفای مهدی سنایی نماینده نهاوند از کسوت نمایندگی مجلس، اظهار داشت: بنده به چند دلیل با استعفای آقای سنایی مخالفم، به طور کلی استفاده از نمایندگان مجلس در سمت‌های اجرایی و خالی کردن پارلمان از نیروهای کیفی کار درستی نیست.

وی افزود: آقای سنایی از نیروهای کیفی مجلس است و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی منشأ اثر است و از نمایندگانی است که جنبه ملی آنها بر جنبه منطقه‌ای آنها می‌چربد و این موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در مجلس بیشتر به نمایندگانی نیاز داریم که کلان‌نگر باشند و بیشتر به مسائل کلان کشور توجه کنند، به دلیل نوع برداشتی که اکثر مردم از مقوله نمایندگان مجلس دارند و تصور می‌کنند نمایندگان باید مشکل فردی آنها را حل کند، این امر باعثشده ما نمایندگان ملی در مجلس کمتر داشته باشیم.

مطهری خاطر نشان کرد: آقای سنایی از نمایندگانی است که به حقوق شهروندی و فصل سوم قانون اساسی اهمیت می‌دهد و جنبه چند صدایی مجلس را تقویت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مجلس زنده، مجلسی است که صداهای مختلف در آن شنیده شود و صرفاً ثناگوی حکومت نباشد، گفت: دو سال و نیم از عمر مجلس نهم باقی مانده است و فرصتی برای انتخاب نماینده جدید از حوزه انتخابیه نهاوند وجود ندارد؛ در صورتی که با استعفای آقای سنایی موافقت شود، این حوزه انتخابیه دو سال و نیم فاقد نماینده در مجلس خواهد بود.

مطهری گفت: فلسفه وجود مجلس این است که از استبداد جلوگیری کند و مجلس بیش از هر چیز به نماینده مستقل نیاز دارد و اینکه نظارت دقیقی بر کار دولت داشته باشد.