قاضی سراج: دولت جدید باید پاک باشد

به گزارشافکارنیوز،ظهر امروز با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، استاندار و دیگر مسئولان استانی، تودیع و معارفه رئیس منطقه ۴(غرب) سازمان بازرسی کل کشور انجام شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم اظهار داشت: با توجه به قانون مسئولیت ریاست سازمان بازرسی در استان‌ها را قاضی باید بر عهده داشته باشد.

ناصر سراج افزود: به این منظور در همه استان‌ها از قضات عالی رتبه کشور استفاده می‌شود تا فرایند کارها کوتاه‌تر و رسیدگی به امور به نحو مطلوب‌تری انجام گیرد.

وی با اشاره به این که مدیرکل جدید سازمان بازرسی فردی در شأن خدمت به مردم شریف همدان و از قضات عالی رتبه و موفق کشوری است، یادآور شد: بازرسی در همه کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است و رویکرد کشورها به بازرسی فوق‌العاده ویژه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: ادراک فساد در افکار مردم رو به رشد است و باید کاری کنیم که این ادراک روند کاهشی داشته باشد.

وی به اهمیت بازرسی اشاره کرد و گفت: در همایش پاناما ۹۶ کشور از هیئت‌های عالی رتبه شرکت و دادستان‌ها، رؤسای بازرسی کل کشورها و وزرا در آن حضور داشتند که این نشان از اهمیت و جایگاه بازرسی است.

سراج در ادامه پول‌شویی را یکی از فسادهای مالی دانست و اظهار کرد: پولشویی به شدت در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه انجام می‌شود و این پول‌ها در کشورهای غرب سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: در آن همایش مقرر شد طبق قانون بخش پنجم کنوانسیون AIK که در حوزه مبارزه با فساد مالی است موضوع پول‌های دزدیده شده توسط رئیس سابق بانک ملی ایران پیگیری شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای سه قوه است و سازمان بازرسی کل کشور بر این سه قوه نظارت دارد و اگر یکی از این سه قوه از ریل قانون خارج شوند، سازمان بازرسی بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: نظارت بر اجرای صحیح قانون و نظارت بر حسن جریان قانون در کشور از وظایف سازمان بازرسی کشور است.

سراج افزود: هر جایی که قانون هست، سازمان بازرسی موظف به نظارت است و اگر حرکتی بر خلاف جریان قانونی باشد، سازمان بازرسی باید قبل از ارتکاب جرم به آن رسیدگی کند.

وی تأکید کرد: به کلیه بازرسان سازمان دستور داده شده به شدت با متخلفان برخورد شود تا دولت تدبیر و امید، دولت پاک باشد و نباید عده‌ای قلیل این سیستم را ناپاک کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سامانه بازرسی در ادارات اشاره کرد و خاطرنشان شد: تمام ادارات باید مجهز به سیستم شکایت مردمی باشند.

وی به پیام هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: این پیام ۱۰ سال پیش بیان شد و باید در اجرایی کردن آن مصمم باشیم و با کسانی که تن به قانون نمی‌دهند، برخورد کرد.

سراج در پایان سخنان خود وظایف سازمان را بر سه نوع بازرسی دانست و افزود: بازرسی برنامه‌ای و مستمر، بازرسی موردی و بازرسی فوق‌العاده از وظایف سازمان بازرسی است.
در این مراسم حمیدرضا حسنپور به عنوان رئیس منطقه چهار (غرب) سازمان بازرسی کل کشور معرفی و از خدمات اکبر عابدی تقدیر به عمل آمد.