به گزارش خبرنگار بينالملل "افكار"، در پي افزايش قروض ملي، رشد نرخ بيکاري و وخامت بحران اقتصادي امريکا، اين کشور در آستانه فروغلتيدن به جمع کشورهاي جهان سوم قرار دارد.


بر اساس گزارش هفته نامه آلمانی اشپیگل، امریکا به تازگی با پدیده اجتماعی و اقتصادی تازه‌ای با نام " فقرای جدید " دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس این گزارش، میزان گسترش دامنه فقر تا بدان حد است که در حال حاضر ۲۰ درصد ساکنان شهر ونتور کالیفرنیا که یک شهر ساحلی مجلل به شمار می‌رود، با خطر از دست دادن خانه و کاشانه خود روبرو هستند.

سرهنگ ویلیام فین لی، رییس شاخه امریکای یک موسسه بین المللی خیریه موسوم به سپاه رستگاری به اشپیگل گفت: " کسانی که روزگاری ثروتمند بوده‌اند، حالا خانه‌های خود را از دست داده‌اند و مجبورند در گوشه و کنار خیابان در خودروهای لوکس و مجلل خود بخوابند. "

وی در ادامه افزود: " در چند ماه گذشته، شمار کسانی که از برنامه غذای رایگان این سازمان بهره گرفته‌اند، دوچندان شده است. بسیاری با خودروهای گران قیمت خود ساعت‌ها رانندگی می‌کنند تا بیایند و از ما غذای رایگان بگیرند. "

به گزارش اشپیگل، افزایش اختلاف طبقاتی و سقوط طبقه متوسط نیز از علائم دیگر مرگ اقتصاد امریکا به شمار می‌رود.

نابرابری در اقتصاد امریکا چنان عمیق شده است که اکنون یک درصد از مردم این کشور به تنهایی ۳۷ درصد از ثروت و درآمد ملی آن را در اختیار دارد.

این در حالی است که اداره کشاورزی امریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرده است، در حدود ۵۰ میلیون امریکایی در مقاطعی از سال ۲۰۰۹، حتی قادر به تامین غذای روزانه خود نبوده‌اند.

امریکا که هم‌اکنون میزان بدهی‌هایش به مرز ۹۰ درصد درآمدهای ملی آن رسیده، در آستانه یک عصر یخبندان اجتماعی بسیار سهمگین‌تر از دوره موسوم به " رکود اجتماعی " قرار دارد.

/ب+