پخش فیلم برای عرب‌ها در عید فطر

به گزارش خبرنگار بينالملل "افكار"، معاون برون مرزي سازمان صدا و سيما از آغاز به کار شبکه فيلم و سريال به زبان عربي با نام آيفيلم (IFILM) خبر داده است.


بنابر گزارش شبکه پرس تی‌وی، محمد سرافراز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که این شبکه به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد از افتتاح آن در روز عید فطر خبر داد.

وی افزود، برنامه‌های این شبکه در ساعت ۱۳ پنج‌شنبه(۱۸ شهریور) به‌ وقت ایران آغاز می‌شود و این شبکه تا ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه جمعه(۲۰ شهریور) ۴ فیلم پخش خواهد کرد.

سرافرازادامه داد، این ۴ فیلم شامل ۲ فیلم سینمایی و ۲ فیلم تلویزیونی و همچنین ۲ مجموعه تلویزیونی ایرانی به همراه گزارش پشت صحنه آن‌ها به زبان عربی خواهد بود.

بنابراین گزارش شبکه IFILM با داشتن پشتوانه غنی آثار هنری ایرانی و با هدف آشنا کردن جامعه ۳۰۰ میلیونی عرب‌زبانان جهان با تاریخ و هنر غنی ایران راه اندازی می‌شود.

به گفته معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، با توجه به اهمیت ویژه سلامت اخلاقی در ایران و جامعه ایرانی تولیدات هنری این کشور می‌تواند مورد توجه خانواده‌های مسلمان سراسر جهان قرار گیرد.

سرافراز همچنین گفت، این شبکه تلاش خواهد کرد تا با پخش برنامه‌های آموزنده و ارائه تصاویر حقیقی از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی ایران، دوستی و محبت بین ایرانیان و عرب زبانان جهان را تقویت کند.

در میان کشورهای صاحب صنعت فیلم‌سازی در جهان، جمهوری اسلامی ایران باتولید سالانه ۶۰ تا ۷۰ فیلم بلند سینمایی، حدود ۱۰۰۰ ساعت مجموعه تلویزیونی و ۱۷۰ عنوان تله فیلم به عنوان یکی از کشورهای شاخص در این عرصه به شمار می آید.

/ ب +