پاییز روسفید شد

به گزارش افکارنیوز، بارش برف که ساعات بامداد امروز در نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی آغاز شده در بیشتر نقاط استان همچنان ادامه دارد.

مردم آذربایجان که از اول آذر همیشه منتظر بارش برف می‌شدند بالاخره پاییز در مقابل زمستان کم آورد و هوای پاییزی ‌جای خود را به زمستان داد.

بارش‌های شب گذشته که موجب خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان شده شهر تبریز را سفیدپوش کرده است.

بارش برف بسیاری از نقاط استان را نیز سفیدپوش و مشکلاتی را برای عبور و مرور مردم و به ویژه رانندگان به وجود آورده است.

ناصر حمیدی رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: کولاک شدید تردد خودروها در محور ارتباطی مراغه - هشترود را با مشکل مواجه کرده و عبور خودروها در این مسیر بدون زنجیر چرخ میسر نیست.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار گروه راهداری با تمام امکانات برف روبی در این محور مستقر شده و اقدام به نمک‌پاشی و برف‌روبی می‌کنند.

اداره‌ کل راه و ترابری آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرد: همه راه‌های ارتباطی استان باز است و تردد وسایل نقلیه در آنها جریان دارد، بنابراین کسانی که قصد مسافرت دارند باید ماشین خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز کرده و لباس گرم به همراه داشته باشند.

پلیس‌ راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌ شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در موارد‌ اضطراری با همراه‌ داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی‌ وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.

مردم قبل از مسافرت برای اطلاع از وضعیت راهها با شماره تلفن ۱۴۱ و نیز برای اطلاع از وضعیت هوا با شماره تلفن ۱۳۴ تماس حاصل کنند.