به گزارش افکارنیوز، رسول زرگر‌پور در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه سپاهان در سالن اجتماعات نگین نقش جهان سپاهان شهر وابسته به تعاونی مسکن فولاد اظهار کرد: اصفهان نخستین استان صنعتی کشور، دارای ۱۰ هزار واحد صنعتی در، ۶۸ شهرک صنعتی، ۱۵ درصد ارزش افزوده صنعت، ۷۰ درصد تولید فولاد کشور و ۲۵ درصد ارزش نساجی است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان در کنار این‌ ظرفیت‌ها از مزیت‌هایی برخوردار است و افزون بر ظرفیت علمی و فنی موجود در اصفهان، نیروی متخصص و ماهر داشته و سطح شرکت‌های دانش بنیان ما از متوسط کشور بالاتر است.

وی بیان کرد: این استان مستعد توسعه صنعتی دانش بنیان، پاک و به صرفه است اما بحثی در دنیا به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی مطرح است که در حقیقت هزینه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود که به توسعه منطقه کمک می‌کند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: این کار برای ایجاد برند و ایجاد فضای مثبت و مشارکت در توسعه و هم‌افزایی و مشارکت در شرکت است که فولاد مبارکه مشارکت بسیاری در این زمینه داشته است و می‌توان به مشارکت در ساخت مترو، ورزشگاه نقش جهان و موارد دیگر اشاره داشت.

وی بیان کرد: سبحانی باید سعی داشته باشد این هزینه‌ها را افزایش و مشارکت بیشتری در توسعه منطقه داشته باشد و این یکی از شاخص‌های بزرگ در دنیا در قالب طرح‌های مصوب شهرستان است.

استاندار اصفهان افزود: مشارکت در کاهش آلودگی‌های اصفهان ضروری است، چراکه دیگر هوای اصفهان قابل تحمل نیست و میزان برخی از بیماری‌ها در اصفهان از متوسط کشور بالاتر است و نرخ رشد آن‌ها به دلیل اتفاقاتی است که در این منطقه رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: ما نمی‌توان ۲۸ روز تعطیلی برای آلودگی استان داشته باشیم و اذهان مردم نخستین متهم آلودگی استان را صنایع می‌دانند درحالی که به واقع این‌گونه نیست، بلکه ۷۰ درصد آلودگی‌ها به خودرو ها و ۲۰ درصد دیگر آن به نیروگاه‌ها اختصاص دارد.

زرگرپور تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد آلودگی اصفهان به صنایع اختصاص داشته و صنایع متهم ردیف سوم هستند و همه باید دست به دست هم دهیم و آلودگی‌ها را کاهش دهیم و که از فولاد مبارکه می‌خواهیم با توجه به این‌که آلاینده پاک است بیش از این مشارکت داشته باشد.

وی بیان کرد: این ظرفیت علمی موجود در اصفهان با صنعت ارتباط ندارد و از فولاد مبارکه می‌خواهیم برای ارتقا و پویایی بیشتر به صورت مستمر ارتباط داشته و در ارتقا صنعت و دانشگاه ها تلاش کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تمام این تلاشها و اقدامات برای تولید بیشتر و بهبود کسب و کار است، اما اصل این است که دین خدا اقامه شود و برکت برای دین ما داشته باشد و اینان همه وسیله است و خواستارم که مدیران به گونهای عمل کنند که صدای اذان در گوشه گوشه کارخانه بلند شود و زیبا ترین مکان را برای نماز بگذارند تا کارگران در این صورت با علاقه بیشتری کار کنند.