به گزارشافکارنیوز، خدا رفتگان شما را بیامرزد. می‌گویند آنچه در دنیای باقی به درد انسان می‌خورد، فقط و فقط اعمالش است. مال کسی را نخورده باشی، کسی را با عمل و زبانت آزار نداده باشی و بالاخره حق‌الناس و حق‌الله به گردنت نباشد؛ اما گویا در آستانه رفتن به دنیای باقی هم معیارهای برخی با معیارهای برخی دیگر فرق می‌کند.

بسیار کسانی هستند که فکر می کنند با پول خرج کردن های آنچنانی برای خرید جای دفن عزیزشان، برایش آرامش می خرند. اینچنین است که قبرهایی گران تر از پنت هاوس معنی پیدا می کند. نه فقط در تهران، بلکه در دیگر شهرهای زیارتی از جمله مشهد مقدس که نگارنده به واسطه شهروند بودن به قیمت ها کاملا آگاه است خرید و فروش قبر خود به تجارتی فراگیر تبدیل شده است. در قطعه جدید بهشت زهرای(س) تهران قیمت هر قبر سه طبقه حدود ۳۰۰ هزار تومان است. سازمان بهشت زهرا(س) به شما پیشنهاد می کند برای رعایت مسائل شرعی هر سه طبقه را با هم به قیمت حدود یک میلیون تومان بخرید، اما در قطعات قدیمی تر که طبیعتا در دسترس تر و آبادتر است، قیمت ها از پنج میلیون تومان شروع شده و تا ۶۰ میلیون تومان و بیشتر هم می رسد. این وضع در مشهد مقدس و مجاورت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جالب تر است. با این که قیمت قبر در قبرستان بهشت رضا(ع) تقریبا همانند بهشت زهرا(س) است، اما چون این گورستان خارج از شهر و دور از دسترس است، بسیاری به داخل حرم مطهر رضوی و قبرستان خواجه ربیع(خادم امام رضا(ع)) فکر می کنند و این فکر کردن آنها را با قیمت های جالب روبه رو می کند. برای خرید قبر در حرم مطهر رضوی دست کم باید ۱۵۰ میلیون تومان و حداکثر ۴۵۰ میلیون تومان بپردازید.

در قبرستان خواجه ربیع نیز قیمت ها از هشت میلیون تومان شروع شده و تا ۷۰ میلیون تومان ادامه پیدا می کند. با این حال باز هم متقاضی برای خرید قبر، فراوان است. حالا دیگر خودتان قیمت یک متر پنت هاوس فوق لوکس را با خانه آخرت مقایسه کنید و هر نتیجه ای می خواهید، بگیرید.