کاهش ۲۵درصدی قیمت مسکن تا پایان امسال

به گزارشافکارنیوز، عباس اکبرپور با اشاره به تاثیر مذاکرات اخیر بر بازار اقتصادی کشور و مسکن اظهار کرد: نتیجه مذاکرات به شرطی که شاهد تداوم رفع تحریم‌ها باشیم و این امر بتواند تاثیر مثبتی در بازار مسکن داشته باشد، موثر است.

وی افزود: اگر نتیجه‌ی مذاکرات به گونه‌ای باشد که منابع مالی در بخش مسکن تامین شود و دولت به راحتی بتواند واردات مواد و مصالح ساختمانی را وارد کند، قیمت مصالح ساختمانی نیز با کاهش همراه می‌شود و قیمت نهایی ساخت یک واحد مسکونی کاهش می‌یابد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: بهتر است اکنون که روابط ایران و کشور‌های دیگر مناسب‌تر شده است، نظرات و مشاوره‌هایی برای پیشرفت در بلند مرتبه‌سازی، سیستم‌های بهسازی و استفاده از ابزار و تکنولوژی روز گرفته شود و قدمی در بهبود صنعت ساختمان برداریم.

وی هم‌چنین به سرمایه‌گذاری‌های خارجی اشاره کرد و گفت: می توان برای تعدیل قیمت‌ها و بهبود کیفیت ساخت‌وساز از سرمایه‌گذاران خارجی و تجربیات آنها در صنعت ساختمان استفاده کرد.

اکبرپور با اشاره به ساخت واحد‌های مسکونی مهر که اکنون برخی از آنها بلااستفاده مانده‌اند، گفت: مکان‌یابی برای ساخت این تعداد واحد مسکونی انجام نشد و همین امر موجب ضعف این پروژه شده است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تاثیر مذاکرات سیاسی بر اقتصاد و به ویژه مسکن کشور گفت: این مذاکرات قطعا تاثیر زیادی بر بازار مسکن می‌گذارد، چرا که سال گذشته اتفاقات سیاسی منجر به نوسانات قیمت ارز و به دنبال آن افزایش قیمت مسکن شد.

اکبرپوربا اشاره به ساخت واحدهای مسکونی مهر تاکید کرد: مسکن مهر بار سنگینی بر دوش بازار مسکن گذاشت که موجب شد در برخی مکان ها به دلیل فراهم‌نبودن خدمات مناسب همچون آب، برق و گاز کمبود‌هایی ایجاد شود.

به گفته وی باید در کنار ساخت واحد‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و حمل‌ونقل نیز فراهم شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به ساخت واحدهای مسکن مهر طی چند سال اخیر گفت: این واحدها با کمبودهایی همراه بودند و در برخی موارد منجر به هدررفتن سرمایهها شد که بهتر بود خدمات زیربنایی، روبنایی و مسیر رفتوآمد این واحدهای مسکونی به خوبی فراهم میشد تا اکنون دچار ضعف در اجرای مسکن مهر نباشیم.