اظهارات کارشناسان در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی

به گزارش افکارنیوز، امروز مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در ایالت باهایا شهر سالوادور برگزار می‌شود.

**پنجعلی: برزیل، اسپانیا و فرانسه بهترین حریفان ما خواهند بود

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: به اعتقاد من هم‌گروهی با قدرت‌های فوتبال جهان باعثمی‌شود که در فوتبال پیشرفت کنیم.

محمد پنجعلی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خوشحال می‌شوم اگر در قرعه کشی روز جمعه ۱۵ آذر با تیم‌های برزیل، اسپانیا و فرانسه هم‌گروه باشیم زیرا در این بازی‌ها ملی پوشان ایران می‌توانند راحت‌تر بازی کنند و استرس کمتری داشته باشند اما نکته قابل توجه این است که بازی در مقابل این گونه حریفان موجب می‌شود تا ما ضعف‌های خود را شناسایی کنیم و آنها را به قوت تبدیل نماییم ضمن اینکه هم گروهی با تیم‌های قدرتمند باعثمی شود تا کمی سطح توقعات مردم نیز کاهش یابد.

**فتح‌آبادی: فوتبال ما باید مثل والیبالمان باشد


کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: امیدوارم ملی‌پوشان فوتبال مانند والیبالیست‌های ایران در جام جهانی ظاهر شوند.

غلامرضا فتح‌آبادی اظهار داشت: ما برای چهارمین بار است که در این مسابقات بزرگ حضور پیدا خواهیم کرد و اگر در قرعه‌کشی با تیم‌هایی هم‌گروه شویم که در سطح کیفی قابل قبولی باشند بازیکنان ایران بازی با انگیزه‌تری را مقابل حریفان انجام خواهند داد و می‌توانند همچون والیبالیست‌های ملی‌پوش ما که امروز به یک قدرت در دنیا تبدیل شده‌اند خودی نشان داده و همچون ژاپن و کره حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید از کفاشیان خواست تا برنامه‌های کی روش را حمایت کرده و برای حضور در جام جهانی از تیمهای صاحب سبک دعوت کنیم تا بازیهای تدارکاتی خوبی را با آنها برگزار نماییم.

فتح‌آبادی یاد آور شد: اگر ما با انگلیس، برزیل و اسپانیا هم گروه شویم می توانیم پرفروغ تر از آنچه تاکنون نشان داده ایم ظاهر شویم.

**دین‌محمدی: در قرعه‌کشی جام جهانی شیطنت صورت می‌گیرد

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: به اعتقاد من با سیدبندی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که در قرعه‌کشی جام جهانی نیز شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد.

سیروس دین‌محمدی گفت: تیم‌های آسیایی در یک گروه قرار گرفته‌اند و تیم‌های اروپایی نیز در گروه دیگر که به نظر من یک مقدار در این گروه‌بندی‌های شیطنت صورت گرفته اما امیدوارم که تیم ملی فوتبال ایران بتواند برای اولین بار از مرحله مقدماتی عبور کند.

وی تاکید کرد: در سه دوره حضور تیم ملی ایران، مرحله مقدماتی را تجربه کرده‌ایم اما تاکنون نشده تا بتوانی از مرحله مقدماتی بالاتر برویم و دوست دارم تیم ملی ما مقابل ایتالیا، بوسنی و بلژیک قرار گیرد زیرا ما اکنون پس از ۱۰ سال دوباره به جام جهانی راه یافته ایم و باید تجربه‌های جدیدی را به اندوخته‌های خود اضافه کنیم.

**ابراهیمی: ما نیاز به صعود به مرحله مقدماتی جام جهانی نداریم


کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: تیم ملی ایران نیاز به صعود در مرحله مقدماتی جام جهانی ندارد.

ناصر ابراهیمی اظهار داشت: هر گاه به زمان قرعه کشی جام جهانی نزدیک شویم همواره به دنبال این حقیقت هستیم که با چه تیم‌هایی رو به رو می‌شویم اما برای ما نباید تفاوتی داشته باشد که با چه تیم‌هایی قرار است مقابله کنیم زیرا فیفا به خودی خود کار قرعه‌کشی را انجام می‌دهد و تمام تیم‌های قدرتمند نیز در یک گروه قرار نمی‌گیرند اما به نظر من برای ما نباید صعود از مرحله مقدماتی جام جهانی در اولویت قرار گیرد زیرا اکنون ما در برهه‌ای از زمان قرار داریم که باید پیشرفت را در اولویت قرار دهیم و همواره پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که ما در برابر تیم‌های درجه یک بازی کرده‌ایم و می‌توانیم خود را محک جدی تری بزنیم.

**کرمانی‌مقدم: مخالف هم‌گروهی با تیم‌های قدرتمند در جام جهانی هستیم

کارشناس فوتبال ایران در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: امیدوارم در روز قرعه‌کشی با تیمهایی همگروه شویم که نسبت به ما زیاد قوی نباشند زیرا مخالف رویارویی با تیمهای قدرتمند در جام جهانی هستیم.

مرتضی کرمانی مقدم اظهار داشت: در برنامه ۹۰ صحبت‌های زیادی در خصوص قرعه کشی جام جهانی مطرح شد اما معتقدم که رویاروی ما با تیم‌های قدرتمند جهان مناسب نباشد زیرا ما توقع داریم تا از گروه خود صعود کنیم و امیدوارم در روز قرعه کشی با تیم‌هایی همچون سوئیس، الجزایر و یونان هم‌گروه شویم.

وی تصریح کرد: ما باید پیش از جام جهانی بازی‌های تدارکاتی مناسب را برای تیم ملی فوتبال ایران تدارک ببینیم تا بتوانیم اگر با آرژانتین و یا اسپانیا هم‌گروه شدیم مقاومت لازم را در مصاف با این حریفان داشته باشیم.

**جباری: در جام جهانی آبروی فوتبال ایران مطرح است

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: بازی با تیم‌های قدرتمند دنیا در جام جهانی تجربه خوبی خواهد بود اما باید کمی هم به فکر آبروی فوتبال ایران باشیم.

علی جباری اظهار داشت: صحبت ها در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی زیاد است اما به نظر من بازی با تیم‌های ضعیف‌تر به نفع ما خواهد بود زیرا در این عرصه بزرگ ملی پوشان فوتبال کشورمان میتواند خود نمایی بیشتری کنند و آروز می‌کنم که با تیم‌های درجه دوم و یا درجه سه جهان روبه‌رو شویم زیرا جام جهانی آوردگاهی است که در آنم محک خوردن تیم‌ها به هیچ وجه مطرح نیست و آنچه که مهم ا ست و باید به آن اهمیت بدهیم آبروی فوتبال ایران است.

وی تصریح کرد: هم گروهی با تیم‌هایی همچون بلژیک، اکوادور و کرواسی می‌تواند کمک شایانی در جهت صعود ما از مرحله مقدماتی داشته باشد زیرا ما تجربه بازی با کرواسی را در گذشته داشته‌ایم اما اگر با تیمهایی مثل برزیل و آرژانتین نیز هم‌گروه شدیم می توانیم با انگیزه تر ظاهر شویم.

**آشتیانی: استفاده از ایرانی‌های دورگه در جام جهانی به سود ایران است


کارشناس فوتبال ایران گفت: برای اینکه بتوانیم در جام جهانی موفق ظاهر شویم بایستی به طور حتم از ایرانی‌های دورگه استفاده کنیم.

ابراهیم آشتیانی اظهار داشت: تمام تیم هایی که توانسته اند به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل راه پیدا کنند راه سختی را در مرحله مقدماتی طی کرده‌اند تا بدین جا رسیده‌اند و ما نیز در زمره تیم هایی قرارداریم که با تلاش و کوشش فراوان به جام جهانی راه یافته ایم و باید با استفاده از بازیکنان دورگه خود بهترین نمایش را در این رقابت ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: زمان ما برای مقابله با تیم‌های پرقدرت دنیا سخت است و بازی های تدارکاتی خوبی هم انجام نداده ایم که به‌تجربه این بازی ها امیدوار باشیم و تنها می توانیم آرزو کنیم که با تیم هایی مثل کلمبیا، شیلی و یونان همگروه شویم.

آشتیانی افزود: حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی یعنی آبروی فوتبال ایران در آسیا و جهان پس امیدوارم که با بازی‌های زیبا بتوانیم آبروی فوتبال خود را به خوبی حفظ نماییم.

**منصوریان: نگاه هیجانی و احساسی به قرعه‌کشی ندارم


سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران گفت: من به هیچ وجه به قرعه‌کشی ۲۰۱۴ برزیل نگاه احساسی و هیجانی نخواهم داشت و امیدوارم ایران از گروه خود صعود کند.

علیرضا منصوریان اظهار داشت: نباید به قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از دید هیجانی و احساسی نگاه کنیم. اینکه ما با آرژانتین روبه رو شویم تا تجربه بازی مقابل بازیکنان بزرگ مثل مسی را به دست آوریم یا اینکه به مصاف اسپانیا برویم چون بازیکنان بزرگی مثل ژاوی و اینیستا در آن حضور دارند زیرا ما اکنون باید به فکر این باشیم که از گروه خود صعود کنیم.

وی افزود: ما در سه دوره حضور گذشته خود در جام جهانی نیز بیشتر از مرحله گروهی نتوانستیم پیشرفت کنیم و اکنون باید به فکر صعود از این مرحله باشیم.

به اعتقاد من هم گروهی با سوئیس، الجزایر و یونان که از نظر فیزیکی شبیه ما هستند برای ما بهتر خواهد بود اما هم گروهی با اسپانیا، مکزیک و هلند یا برزیل مکزیک و هلند بدترین قرعه ای است که می ‌تواند نصیب ما شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به مسئولین پیشنهاد می کنم که اگر با اسپانیا همگروه شدیم یک بازی دوستانه با پرتغال داشته باشیم و اگر با آلمان همگروه شدیم یک بازی با هلند برگزار نماییم تا بتوانیم توان تقابل با این حریفان را داشته باشیم.

**پیروانی: بازی‌های دوستانه خوب، کلید موفقیت ما در جام جهانی است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: برای اینکه در جام جهانی از آبروی ایران محافظت کنیم باید بازی‌های دوستانه خوبی که کلید موفقیت ما پیش از حضور در جام جهانی است را برگزار کنیم.

افشین پیروانی اظهار داشت: در آستانه برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل علاقه‌مندان به فوتبال دو بحثعمده را مد نظر قرار می‌دهند، یکی از نقطه نظرات این است که ما در جام جهانی با تیم‌های قدرتمند مواجه شویم تا یک محک جدی بخوریم اما بحثدیگر این است که بتوانیم از مرحله گروهی صعود کنیم. اما به اعتقاد من بازی با تیم‌هایی که آنچنان نسبت به ما قوی‌تر نیستند می‌تواند نقطه امیدی برای صعود از مرحله گروهی در جام جهانی باشد که کلید موفقیت ما در این عرصه انجام بازی‌های دوستانه خوب است.

وی تصریح کرد: روبه‌روشدن با تیم‌هایی مثل کامرون، الجزایر، بوسنی و یونان می‌تواند برای ما امیدوار کننده باشد اما تقابل با آرژانتین، برزیل، آلمان و هلند برای ما سخت خواهد بود.

پیروانی افزود: ما باید به جوانان ایران اعتماد کنیم و از آنها در این گونه بازی‌ها استفاده کنیم تا انگیزه جوانان نسبت به حضور در تیم ملی افزایش یابد چرا که به اعتقاد من تکیه کردن به بازیکنان دورگه مثل دانیال داوری و سایرین کار بسیار اشتباهی است.

**زادمهر: آرزو می‌کنم در گروه مرگ جام جهانی قرار بگیریم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: جام جهانی جای خود نمایی تیم‌ها است و من آرزو می‌کنم که ایران در گروه مرگ قرار بگیرد.

محمدرضا زادمهر اظهار داشت: با توجه به اینکه قرعه کشی جام جهانی نزدیک است آرزو می‌کنم که ایران در گروه مرگ قرار بگیرد زیرا در جام جهانی ما می‌توانیم تلاش کنیم که همچون تیم ملی والیبال در این جام خودنمایی کنیم و ابروی فوتبال ایران را نیز حفظ نماییم اما اینکه آرزو کنیم در جام جهانی برزیل با تیمهای ضعیف همگروه شویم تفکر اشتباهی است زیرا انسان همواره در عرصه‌های سخت توانایی های خود را می شناسد و انگیزه بیشتری برای مبارزه پیدا می کند.

وی تصریح کرد: ما هنوز پنج ماه فرصت داریم تا بازی‌های تدارکاتی خوبی را برای تیم ملی برگزار نماییم به اعتقاد من باید از این فرصت استفاده کرد تا بازیهای قابل قبولی را تدارک ببینیم.

وی افزود: همانطورکه علاقه مندان به ورزش می دانند تیم ملی والیبال ایران تا چندی پیش قدرتی در جهان نداشت اما تداوم تمرینات و انجام بازی‌های خوب در عرصه های مختلف موجب شد تا ما تجربه سه بار حضور در المپیک را پیدا کنیم و ما باید از تجربه والیبالیست های خود درس بگیریم و آن را در فوتبال هم پیاده کنیم و این درست نیست که ما آرزو کنیم در جام جهانی با تیمهایی مثل کاستاریکا و کرواسی همگروه شویم.

**ذوالفقارنسب: دوست داریم با تیم‌های بلژیک، اکوادور و بوسنی هم‌گروه شویم

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: متأسفانه فوتبال کشورمان با استانداردهای جهانی فاصله دارد و دوست داریم با تیم‌های بلژیک، اکوادور و بوسنی هم‌گروه شویم.

بیژن ذوالفقارنسب اظهار داشت: قطعاً حضور تیم فوتبال کشورمان در جام جهانی باید تؤام با موفقیت و سربلندی باشد و قرعه خوب می‌تواند در صعود تیم ملی کشورمان به مرحله‌ی بعد مؤثر باشد.

کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه افزود: حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در کانون توجه مردم جهان است و ما باید آبرومندانه ظاهر شویم.

ذوالفقارنسب اضافه کرد: قطعاً تیم ضعیف وجود ندارد چون همه تیمها خوب هستند هر چند به رنکینگ جهانی ارتباطی پیدا نمی‌کند ولی دوست داریم تیمهایی در گروه ما قرار بگیرند که عملاً از لحاظ رتبه بندی جهانی در رده‌های پایینی از کشورمان قرار گرفته باشند.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص تیم‌های مناسب به جهت حضور در قرعه‌ی کشورمان گفت: اگر با تیم‌های بلژیک یا سویس و اکوادور یا " شیلی " ودر سید چهارم با بوسینی هم گروه شویم امیدوار به صعود از گروه خواهیم بود.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: ما با تیم‌هایی که فوتبال فیزیکی بازی می کنند بهتر وموفق‌تر هستیم که می توان سوئیس – بلژیک ویا حتی آلمان را نام برد ولی با تیم‌هایی که فوتبال تاکتیکی بازی می کنندهمانند اسپانیا، برزیل، آرژانتین به مشکل برخواهیم خورد.

ذوالفقارنسب در خصوص فوتبال ملی کشورمان تصریح کرد: متاسفانه فوتبال ما کاملاً غیر استاندارد است واز استانداردهای فوتبال جهانی فاصله زیادی دارد دلیلش هم این است که برنامه و موازین مشخصی ندارد واگر به همین منوال پیش برود استاندارد مشخصی برای فوتبال کشورمان تعریف نمی شود.

کارشناس فوتبال کشورمان درپایان به رمز موفقیت تیم ملی کشورمان اشاره وخاطرنشان کرد: اگر می خواهیم تیم ملی کشورمان که متعلق به همه ایرانیان است موفق شود باید آماده وخوب تدارک دیده باشد وبا حریفان قدرتمندی بازی کند وکیفیت فوتبال تالا برود وبا برنامه ریزی به سوی مقصد نهایی که همان صعود به مراحل بعدی جام است دست پیدا کند.

**فریادشیران: ایران در مقابل تیم‌های سخت باانگیز‌ه‌تر است

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: معمولا تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل تیم‌های قدرتمند باانگیزه‌تر حضور می‌یابد.

ناصر فریاد شیران اظهار داشت: در قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ امیدوارم ما با تیم‌هایی همگروه شویم که جزو قوی ترین تیم‌های جام جهانی باشند زیرا واقعیت فوتبال ما این است که درسطح چهارم جهان از نظر تکنیکی و تاکتیکی قرار داریم و اگر به بازی‌های اخیر تیم ملی فوتبال ایران نظری بیندازیم متوجه خواهیم شد که ما فقط از نظر نتیجه گیری عملکرد خوبی داشتیم اما از لحاظ کیفیت بازی به هیچ وجه نمی توانیم خود را درسطح تیم‌های باکیفیت قرار دهیم و هر چه در جام جهانی مقابل تیم‌های سرسخت از جمله فرانسه، برزیل، ایتالیا و اسپانیا قرار بگیریم بر ای ما بهتر است زیرا همواره ما نشان داده‌ایم که در مقابل تیم‌های قدرتمند بهتر بازی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما تنها باید دعا کنیم در گروهی قرار گیریم که یک یا دو تیم متوسط درآن همچون سوئیس، یونان و بوسنی و هرزگووین در آن قرار داشته باشند تا امیدوار به پیروزی هم باشیم زیرا می دانیم شانس صعود برای ما بسیار کم است اما اگر در گروهی قرار گیریم که یکی دو تیم قدرتمند نیز حضور داشته باشند حداقل می توانیم بگویی تجربه بازی مقابل تیمهای بزرگ را نیز پیدا کرده ایم.

**فریبا: ایران با انگلیس راحت‌تر فوتبال بازی می‌کند

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: فوتبال‌ ما به انگلیس شباهت زیادی دارد و تیم کشورمان با این تیم راحت‌تر بازی می‌کند و امیدواریم با تیم‌های آلمان - انگلیس و اکواردو هم‌گروه شویم.

بهتاش فریبا اظهار داشت: همانطور که تیم کشورمان با شایستگی و لیاقت به جام جهانی راه پیدا کرد، دیگر تیم‌های حاضر در جام جهانی نیز با شایستگی به این جام آمده‌اند و از حیثیت فوتبال کشور خود دفاع کنند.

کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: کار در برزیل بسیار سخت است زیرا همه تیم‌ها شایسته هستند و اگر بگوییم کدام تیم در جام ضعیف است دیدگاه حرفه‌ایی نیست، چون عملاً تیم ضعیف در جام جهانی وجود ندارد.

فریبا در خصوص بهترین قرعه برای تیم کشورمان تصریح کرد: در درجه نخست باید تیم کشورمان را از لحاظ برنامه‌ریزی اردوها، تعیین و انتخاب حریفان تدارکاتی تقویت و در مرحله بعد همه تیم‌ها و نقاط ضعف و قوتشان مطلع شده و در آخر به فکر قرعه‌ی مناسب برای تیم کشورمان باشیم.

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: معمولاً در سید یک تیم‌های درجه یکی حضور دارند و پیشنهاد من این است که از بین تیم‌های برزیل، آلمان، اسپانیا، تیمی انتخاب شود و گزینه من به جهت موفقیت تیم کشورمان آلمان می باشد البته در سید اول هر تیمی از این سید احتمال صعود را دارا می باشد.
در سید دوم نیز اکوادور و در سید چهارم انگلیس را پیشنهاد می‌کنم زیرا با فوتبال انگلیس راحت‌تر هستیم و احتمال اینکه فوتبال ساده ای داشته باشیم، بیشتر است همچنین بین فوتبال ما و انگلیس از لحاظ تاکتیکی شباهت‌هایی وجود دارد.

فریبا خاطرنشان کرد: امیدوارم هر قرعهای که رقم میخورد در نهایت منجر به سربلندی و عزت تیم کشورمان شود. فدراسیون نیز با طرح و اجرای برنامهریزی اصولی، و تعیین حریفان تدارکاتی خوب تیم را به جهت موقعیت در جام جهانی آماده سازند.