هموطنان عزیز شاهکار حمله به فیس بوک مسی هم گردن مسئولان است؟
گروه اجتماعی-

خبر کوتاه بود و جانکاه، البته برخورنده و مایه خجالت هم بود، پس از اعلام همگروهی ایران و آراژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ ایرانیان به صفحه فیس بوک لیونل مسی هجوم بردند و هر چه از فحش و بد و بیراه می‌توانستند نثارش کردند و برایش رجز های خنک و بیمزه خواندند. چرا؟ دلیلش خیلی ساده است، در قرعه کشی گروه بندی بازی‌های جام جهانی به طور کاملاً اتفاقی تیم ایران یکی از سه تیم دیگری است که در مقابل آرژانتین به میدان خواهد رفت.

به گزارشافکارنیوز؛تا آنجایی که ما تحقیق کردیم حتی یک نیجریه‌ای هم در صفحه فیس بوک لیونل مسی بهترین بازیکن جهان و برنده توپ طلایی کامنت توهین آمیز نگذاشته بود و احتمالاً این موضوع به فکر هیچ بوسنیایی هم نرسیده بود که از این راه اعتراضش را به گوش جهانیان برساند!

ظاهراً ایرانیان تنها ملتی بودند که در خلق چنین شاهکار بی‌نظیری شرکت کردند. همان مردمانی که احتمالاً اغلبشان تصور می‌کنند از تمام مردم کشورهای همسایه و جهان با استعداد‌تر هستند و نماد فرهنگیشان را هم شعرای معظمی چون حضرت حافظ و سعدی و… می‌دانند.

بدون شک کامنتهای موجود در صفحه فیس بوک لیونل مسی نه کار استکبار جهانی بود و نه متاسفانه دست‌های پشت پرده‌ای در این زمینه نقش داشت.

همه را همین مردم کوچه و خیابانی که احتمالاً روزی چندتایشان را می‌بینیم و به هم سلام و تعارف می‌کنیم زحمت کشیدند البته اسم هایشان هم زیر جملات قصارشان هست و می‌شود دید.
همان‌هایی که برای هر کمبود و مشکلی دولت و مسئولان را مقصر می‌دانند، فکرش را بکنید ۱۰ کامنت در هر دقیقه که بیشترش هم از انواع فحش‌های ناموسی آبدار آنچنانی است برای بازیکنی که بیشتر فوتبال دوستان دنیا عاشقش هستند!

تاجایی که در تاریخ ثبت شده لیونل مسی نه سخن توهین آمیزی علیه ایرانیان گفته و نه اقدام ناجوانمردانه‌ای از او سرزده است اتفاقاً فوتبال آرژانتین به واسطه حضور سال‌ها پیش اسطوره‌ای به نام مارادونا در میان ایرانیان بسیار هم محبوب است.

اکنون باید این سوال را از تک تک ایرانیان پرسید که واقعاً چنین کارهایی چه معنی می‌دهد و چه پیامی را از سوی ایران به مردم دیگر کشورهای جهان می‌رساند؟ البته زمان‌هایی هم بوده که اندکی حق داشته‌ایم دلخور باشیم اما فحاشی و بددهنی نه در فرهنگ اسلامیان بوده و نه در فرهنگ ایرانی.

در هر حال باید بپذیریم حداقل قرعه کشیهای جام جهانی برای ما با خاطرهای بد آغاز شد، خاطرهای که متاسفانه برخی از فوتبال دوستان برای بقیه ملت ساختند و همین عده ناچیز با آبروی ۷۵ میلیون ایرانی در جهان بازی کردند. بازی که نه لیونل مسی از آن ضرر کرد و نه سودی برای تیم ملی کشورمان داشت.