مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا و از پژوهشگران ارشد موسسه بروکینگز در اظهارتی سوال برانگیز با تاکید بر لزوم ارائه کمک نظامی ۲۰ میلیارد دلاری به رژیم اسرائیل افزود: برای تحقق صلح در خاورمیانه ۷۰ میلیارد دلار بودجه نیاز داریم.
به گزارش افکار به نقل از مهر، " بروس ریدل " در گفتگو با روزنامه الانباء کویت اظهار داشت: این ۷۰ میلیارد دلار باید در سه بند هزینه شود؛ ۳۰ میلیارد دلار برای پرداخت غرامت به آوارگان فلسطینی، ۲۰ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه های آب شیرین کن در کرانه باختری و دیگر پروژه ها و در نهایت ۲۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل.

مشاور سابق در ادامه تاکید کرد: این ۷۰ میلیارد دلار همان تعهداتی است که بر اساس توافقنامه کمپ دیوید ملزم به پرداخت آن هستیم.

وی افزود: تحقق صلح به مصلحت جامعه بین المللی و کشورهای منطقه است، چه آنکه هر جنگ جدید بسیار بیش از این هزینه در برخواهد داشت.

ریدل که از پژوهشگران ارشد موسسه بروکینگز است در ادامه با اشاره به از سرگیری مذاکرات مستقیم سازش اظهار داشت: این بار فرصت های خوبی برای موفقیت مذاکرات وجود دارد و در عین حال موانعی هم هست که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

وی در توضیح این موانع اظهارداشت: " بنیامین نتانیاهو " گاهی اوقات نرمش لازم و این دیدگاه که در برهه ای تاریخی قرار گرفته است، ندارد. همچنین " محمود عباس " هرگز از ابتدا تمایلی به به حضور در مذاکرات مستقیم نداشت.

بروس ریدل البته در این راستا ایجاد ارتباط میان دمشق و تل آویو را در مرحله آتی مذاکرات مستقیم بسیار مهم دانست و تاکید کرد: همه از نتایج توافق میان سوریه و اسرائیل با خبر هستند.