مجلس بررسی می کند: خروج ایران از آژانس و NPT


محمد کرمی راد گفت: با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از بیانیه تهران اظهار داشت: تا کنون افکار عمومی ملت‌ها و همچنین ۱۱۸ کشور عضو غیرمتعهدها حمایت خود را از بیانیه تهران که با مشارکت ترکیه و برزیل صادر شد، اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: برخلاف میل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در راستای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران، شاهد حمایت‌های گسترده دولت‌های مختلف در سراسر جهان بوده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: خوشبختانه در این مرحله نیز آمریکا و دیگر حامیانش که به دنبال اجماع جهانی علیه ایران بودند به اهداف خود دست نیافتند.

کرمی راد با اشاره به اینکه شورای امنیت با عملیاتی کردن مفاد بیانیه تهران می توانست پایان خوشی را رقم بزند، خاطرنشان کرد: با همراهی دو کشور ترکیه و برزیل از بیانیه تهران و همچنین استقبال گسترده جهانی انتظار این بود که کشورهای ۱ + ۵ و همچنین مجموعه شورای امنیت سازمان ملل متحد از این بیانیه استقبال کنند که متاسفانه خوی استعمارگری آنان اجازه چنین اقدامی را نداد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه به دلیل دیپلماسی فعال ایران و بویژه شخص رئیس جمهور روز به روز شاهد گسترده تر شدن حمایت‌ها از بیانیه تهران هستیم، افزود: تا کنون آنچه در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران در عرصه جهانی به وقوع پیوسته است برخلاف خواسته آمریکا، فرانسه و انگلیس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و دیگر کشورهای شکست خورده برای اینکه بتوانند شکست خود را جبران کنند به دنبال صدور قطعنامه و افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: در هفته آینده نمایندگان در اولین واکنش خود نسبت به اقدامات شورای امنیت و گروه ۱ + ۵، خروج از آژانس و NPT را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

کرمی راد تلاش‌های آمریکا برای صدور قطعنامه علیه ایران را نشانه حقانیت فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ما دانست و گفت: در صورت تصویب قطعنامه هیچ گونه نگرانی نداریم؛ چرا که تا کنون هیچ کدام از قطعنامه‌های صادر شده از ضمانت اجرایی برخوردار نبوده اند. منبع شبکه خبر دانشجو / انتهای پیام /