طنز درباره بیک‌زاده از نوع هجو و لودگی بود

به گزارش افکارنیوز، امیر حاج‌رضایی درباره توهین برخی افراد به مسی در صفحه شخصی او در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: کار این عده توهین‌آمیز و زشت بود و نگاه بخشی از مردم دنیا به ما با این نوع رفتارها تغییر می‌کند.

وی افزود: مخالف این کار هستم و به نظرم آنها نماینده مردم ایران نیستند. آنها با فرهنگ خودشان که زشت و مذموم است این کار را انجام دادند. اگر آرژانتینی‌ها به کاپیتان تیم ملی ایران توهین می‌کردند، آنها این مسئله را می‌پذیرفتند؟ ای کاش ما این کار سخیف را با مسی، بهترین بازیکن جهان نمی‌کردیم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد تقابل لیونل مسی با هاشم بیک‌زاده که نقل محافل شده است عنوان کرد: از جام جهانی ۲۰۰۶ یک جام جهانی برگزار شده و اکنون به یک جام جهانی دیگر نزدیک می‌شویم. فوتبال ما از آن موقع از نظر فرهنگی نزول پیدا کرده است. بدون ارتقای سطح فرهنگی از لحاظ فنی نیز پیشرفت نمی‌کنیم. در فوتبال دنیا طنز وجود دارد ولی طنز ما از نوع لودگی و هجو است که حس خوبی به آدم دست نمی‌دهد و چهره‌مان را درهم می‌کند.

حاج‌رضایی ادامه داد: هاشم بچه بسیار خوب و ساده‌ای است و از نزدیک با او کار کرده‌ام. او قبلا حرفی زده که نباید می‌زد چون برای عده‌ای دستاویز شده است. در حالی که باید به فکر راهکارهای جدید برای حضور در جام جهانی باشیم به این مسائل می‌پردازیم. من این چیزها را نمی‌پسندم و دوست ندارم. متاسفانه بعضی از رسانه‌ها نیز به این مسائل دامن می‌زنند و از مسائل سطحی استفاده می‌کنند.

وی درخصوص اظهارات کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه این اطمینان را می‌دهد که ایران با آمادگی بالا در جام جهانی حضور پیدا می‌کند، گفت: من هم به این مسئله اعتقاد دارم. ۶ ماه طلایی را از دست داده‌ایم و اکنون که پول فیفا به دست ما رسیده می‌توانیم با تدارکات لازم و با آمادگی کامل به برزیل سفر کنیم. به عنوان مثال اگر ۷ کیلومتر در زمین می‌دویم و بازیکنان حریف ۱۴ کیلومتر می‌دوند باید بتوانیم این فاصله ۷ کیلومتر را به حداقل برسانیم.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: برای تغذیه نیز باید از یک متخصص استفاده کنیم تا تیم از هر لحاظ آماده مسابقات جام جهانی باشد. صحبت‌های کی‌روش را واقع‌بینانه می‌بینم. متاسفانه در جامعه ما بار دیگر همانند جام جهانی ۲۰۰۶ این مسئله رواج پیدا کرده که می‌توانیم نیجریه را ببریم، در صورتی‌که در جام جهانی ۲۰۰۶ برخی‌ها می‌گفتند پرتغال را با داشتن رونالدو می‌توانیم شکست دهیم. البته ما شکست آبرومندانه‌ای مقابل پرتغال داشتیم چون یک پنالتی دادیم و یک شوت از راه دور استثنایی دریافت کردیم.

حاج‌رضایی خاطرنشان کرد: نه باید بذر ناامیدی را در جامعه فوتبال بپاشیم و نه اینکه همه را روی ابرها ببریم که می‌توانیم نیجریه و بوسنی را شکست دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که حضور کارلوس کی‌روش و نام او روی نیمکت تیم ملی چقدر می‌‌تواند ذهن حریفان تیم ملی در جام جهانی را به خود مشغول کند، به تسنیم گفت: کی‌روش به تیم ملی کشورمان وزن می‌دهد. برخی‌ها حاضر هستند در تیم ملی سرمربی باشند تا برای خود رزومه‌ای درست کنند در صورتی‌که کی‌روش سرمربی و مربی تیم‌هایی چون رئال مادرید، منچستریونایتد و پرتغال بوده و نیازی به رزومه ندارد.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: شاید از لحاظ مالی ایران برای کیروش نسبت به تیمهای دیگری که حضور داشته مناسب بوده اما او نیازی به سابقه ندارد. تاکید میکنم اعتبار کیروش به ما کمک میکند و در واقع او صاحب اندیشه در فوتبال ایران است.