کفاشیان: قهرمانی خلافهایی کرده است!

به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان افزود: تیم ملی فوتبال ایران با بازی‌هایی که مقابل تیم‌های بزرگ در جام جهانی انجام خواهد داد باعثمی‌شود که فوتبال‌دوستان با علاقه این بازی‌ها را نگاه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه اظهار داشت: بازی با تیم‌های بزرگ خواسته مردم ما است. مردم چندین سال است که به ما می‌گویند که با تیم‌های بزرگ بازی دوستانه برگزار کنیم اما تا الآن نتوانستیم بازی‌های بزرگ برای تیم ملی تدارک ببینیم.

کفاشیان بیان کرد: البته در گذشته بازی تدارکاتی با تیم های ملی برزیل و روسیه تدارک دیدیم. به هر حال تیم ملی ما مقابل تیم‌های بزرگ همواره خوب بازی می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بر این اساس ما باید تدارک خوبی برای تیم ملی داشته باشیم تا برای جام جهانی با آمادگی صد در صد حضور یابیم. گروهی که تیم ملی ایران قرار گرفته گروه سخت و یا آسانی نیست.

وی درباره برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی گفت: ما قبل از قرعه‌کشی جام جهانی هم صحبت‌هایی با تیم‌های بزرگ انجام دادیم. همچنین ما باید برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های آفریقا، آمریکای جنوبی و اروپا که نوع بازی‌شان شبیه تیم‌های هم‌گروه ایرانی است، تدارک ببینیم.

کفاشیان عنوان کرد: چند پیشنهاد از تیم‌های مختلف برای بازی تدارکاتی داشتیم که در حال بررسی هستیم.

وی بیان داشت: کی‌روش در برزیل با مربیان تیم‌های حاضر در قرعه‌کشی جام جهانی صحبت‌هایی برای بازی تدارکاتی انجام داده است. همچنین مسئولان وزارت امور خارجه هم صحبت‌های انجام دادند تا با چند تیم فوتبال مطرح اروپایی بازی تدارکاتی انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره بازی دوستانه با تیم ملی آمریکا اظهار داشت: تورنمنت چهار جانبه در آمریکا برای تیم ملی در نظر گرفتیم که اگر شرایط لازم فراهم شود به کشور آمریکا برای شرکت در این تورنمنت چند جانبه خواهیم رفت.

کفاشیان در مورد برگزاری بازی تدارکاتی با آمریکا در این کشور بیان کرد: مسئولان فوتبال آمریکا پیشنهاد داده بودند که تیم ملی فوتبال کشورمان به این کشور برود و در یک تورنمنت چهار جانبه شرکت کند اما ما پیشنهاد ۲ بازی رفت و برگشت در هر ۲ کشور ایران و آمریکا را به مسئولان فوتبال آمریکا دادیم.

وی بیان کرد: تورنمنت چهار جانبه در کشور آمریکا را یک کمپانی هماهنگ کرده است. اگر این تورنمنت چهار جانبه در تقویم برنامه‌های کادر فنی قرار بگیرد خوب است چرا که انگیزه بازیکنان را برای جام جهانی افزایش می‌دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تمایل مردم به برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ و مطرح اروپا گفت: برگزاری بازی با تیم‌های بزرگ جزو برنامه‌های ما قرار دارد. تیم‌های مطرح و بزرگ فرصت اندکی دارند و برنامه‌ریزی‌های بازی‌های تدارکاتی‌شان را انجام دادند. اگر ما بتوانیم با تیم‌های بزرگ که به جام جهانی نرفتند بازی تدارکاتی برگزار کنیم خیلی خوب است.

وی بیان کرد: همچنین ما سعی می‌کنیم که تیم‌های بزرگ و مطرح را به ایران بیاوریم تا وقتمان برای حضور مقتدرانه در جام جهانی هدر نرود.

کفاشیان درباره ناراحتی کی‌روش از برنامه سازمان لیگ و شرکت نکردن در جلسه با مسئولان سازمان لیگ بیان داشت: کی‌روش با مسئولان سازمان لیگ جلسه دیگری ندارد که بخواهد شرکت کند. کی‌روش نقطه نظراتش را هم به من بیان کرده و هم به استحضار مسئولان سازمان لیگ رسانده است.

وی بیان کرد: سازمان لیگ در حد توانش برنامه‌های کی‌روش را اجرا کرده است. همچنین تاج، رئیس سازمان لیگ بیان کرده که علیرغم تمام اعتراض‌ها از سوی مسئولان تیم‌ها، لیگ برتر را در همان تاریخ یعنی ۲۰ فروردین تمام می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اختلاف نظر بین کی‌روش و تیم‌های لیگ برتر افزود: حضور چند بازیکن اصلی تیم ملی با چند تیم مانند استقلال در لیگ قهرمانان آسیا دغدغه اصلی کی‌روش است. بر این اساس ما باید تعامل با مسئولان AFC و تیم‌هایی که در جام باشگاه‌ها شرکت می‌کنند، داشته باشیم.

کفاشیان عنوان کرد: تیم فوتبال استقلال ملی پوشان زیادی در تیم ملی دارد به خاطر همین قراراست یک جلسه با فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی داشته باشم تا تعامل لازم را بین آن ها و کی‌روش فراهم کنم.

وی درباره حمله بی‌سابقه هواداران فوتبال کشورمان در یک شبکه اجتماعی به مسی بیان کرد: مسی فوتبالیست بزرگی است که مورد توجه مردم ما است. مردم کشورمان به علت علاقه شدیدشان به مسی ابراز احساسات کردند و مسی نباید از این موضوع ناراحت شود.

کفاشیان بیان کرد: مسی از اینکه مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته باید خوشحال باشد و برایش یک افتخار محسوب شود.

کفاشیان ادامه داد: کی‌روش بعد از قرعه‌کشی جام جهانی جلسه کار‌گروهی با چند نماینده فدراسیون فوتبال داشت و برنامه‌های تیم ملی را به استحضار آن‌ها رساند.

همچنین کی روش قراردادی با اسپانسر تیم ملی در مورد هتل محل اقامت و تعیین محل اردوی تیم ملی در برزیل امضا‌ء کرد.

وی بیان کرد: بعد از بازگشت کی‌روش از برزیل یک جلسه ۵ یا ۶ ساعته با وی خواهم داشت تا برنامه‌ریزی کارها را با یکدیگر انجام دهیم. همچنین امکانات لازم را برای پیش بردن برنامه‌های تیم ملی فراهم خواهیم کرد.

کفاشیان درباره احتمال دردسرساز شدن حملات کاربران ایرانی به مسی در یک شبکه اجتماعی گفت: مسی وقت ندارد که همه اظهارنظرهای ایرانیان را بخواند مسی باید خوشحال هم باشد که ابراز احساسات ما نسبت به این بازیکن زیاد است.

وی در باره کری‌خوانی تیم‌های مهم گروه ایرانی بیان کرد: همه تمایل به کری‌خوانی دارند و تیم‌های هم‌گروه ایرانی هم از این امر مستثنا نیستند ما هم امتیازهای تیم‌های هم گروه را به حساب تیم ملی ایران واریز می‌کنیم این هم کری‌خوانی ما محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: تیم‌های هم گروه ایران نباید از تیم‌های قوی بترسند بلکه باید از ایران هراس داشته باشند چرا که احتمال شگفتی‌سازی ایران در جام جهانی وجود دارد.

کفاشیان عنوان کرد: بازیکنان تیم ملی با ارائه بازی خوب در جام جهانی باید به تیم‌های هم گروه نشان دهند که با یک تیم ساده و آسان روبرو نیستند در سال‌های قبل این ذهنیت وجود داشت اما تیم ملی مقابل برزیل بازی خوبی ارائه داد و اگر گل دقایق ابتدایی‌مان برابر برزیل مردود نمی‌شد نتیجه بازی‌مان با این تیم هم تغییر می‌کرد.

کفاشیان گفت: به هر حال بازی‌های فوتبال قابل پیش بینی نیست و فوتبال مثل دیگر ورز‌ش‌ها نتیجه‌اش خیلی سریع مشخص نمی‌شود.

وی بیان کرد: براین اساس تیم ملی فوتبال ما به عنوان یکی از ۳۲ تیم به جام جهانی صعود کرده و در آسیا هم اول است بازیکنان تیم ملی باید تمام تلاششان را انجام دهند تا با ارائه بازی خوب از مقام و رتبه ایران در جهان دفاع کنند.

کفاشیان درباره استقبال مربیان تیم‌های جهانی از کی‌روش اظهار داشت: استقبال از کی روش برای ما یک افتخار محسوب می شود حضور کی روش در تیم ملی باعثاعتبار بخشیدن به فوتبال کشورمان می‌شود.

وی درباره اعتراض کی‌روش به برنامه‌های تیم ملی گفت: کی روش اعتراضش طبیعی است براین اساس ما باید برنامه‌های کی‌روش را اجرا کنیم تا در جام جهانی موفق شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت کی‌روش بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: مسابقات جام جهانی در تیرماه به پایان می رسد و بعد از آن تیم ملی باید برای جام ملت‌های آسیا در استرالیا آماده شود. براین اساس تغییرات در کادر فنی تیم ملی را دچار مشکلات می کند براین اساس قصد داریم کی روش را تا پایان جام ملت‌های آسیا حفظ کنیم.

کفاشیان تصریح کرد: ثبات کادر فنی تیم ملی باعثخواهد شد که در جام ملت‌های آسیا در استرالیا نتیجه لازم را بگیریم. به هر حال قطبی با اینکه تیم ملی را نتوانست به جام جهانی برود حفظش کردیم در حال حاضر هم قصد داریم کی‌روش را برای بازی‌های جام ملتهای آسیا نگه داریم.

وی درباره انتخابات مربی خارجی برای تیم ملی امید گفت: منصوریان که مربی تیم زیر ۲۲ سال است و این تیم هم بازی‌های آسیایی را دارد براین اساس ما قصد نداریم منصوریان را تغییر دهیم.

کفاشیان درادامه بیان داشت: براساس برنامه قرار است برای تیم ملی ۱۹ سال که بعد بازیکنان آن بیست ساله می‌شوند یک مربی بزرگ انتخاب کنیم تا در بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی و المپیک برزیل هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بازی همزمان تیم ملی والیبال با تیم ملی فوتبال ایران در برزیل گفت: ما دوست داریم که تیم فوتبال کشورمان هم مانند تیم والیبال بتواند مقابل تیم‌های بزرگ و مطرح بازی خوبی ارائه دهد.

براین اساس اعضای تیم ملی فوتبال اگر بتوانند برای تشویق والیبالیست‌ها به محل برگزاری بازی تیم ملی والیبال در برزیل می روند.

کفاشیان درباره سانحه ی رانندگی ای که در بازگشتش از همدان دچارش شد گفت: من از همدان برمی‌گشتم که به خاطر شرایط آب و هوایی بد، ماشینم چند بار به دور خودش چرخید اما خوشبختانه صدمه‌ای ندیدم.

کفاشیان عنوان کرد: چون ماه صفر است و من در این ماه صدقه زیاد می دهم اتفاق خاصی برایم نیفتاد. همچنین چهار، پنج سال است که لاستیک اتومبیلم را عوض نکردم و همین امر باعثرخ دادن این حادثه شد به هرحال شانس آوردم که پلیس در محل حادثه نبود وگرنه احتمال داشت اعمال قانون شوم!

وی درباره پرونده محسن قهرمانی بیان کرد: اعضای کمیته اخلاق پرونده قهرمانی را بررسی کردند مشخص شد که خلاف‌هایی صورت گرفته است. بر این اساس کمیته اخلاقی پرونده را به کمیته انضباطی یعنی بخش حقوقی‌مان داد تا این کمیته حکم قهرمانی را صادر کند.

کفاشیان عنوان کرد: قضات کمیته انضباطی بر اساس شواهد رای نمی‌دهند بلکه طبق مدارک و اسناد حکم می‌دهند. در ابتدا پرونده محسن قهرمانی مدرک قابل استنادی برای حکم صادر کردن نداشت، اما در حال حاضر مدارکی به کمیته انضباطی ارائه شده که برای قضاوت در حال بررسی هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه اظهار داشت: به هر حال اعضای کمیته انضباطی مسئولیت مستقل برای صادر کردن حکم قهرمانی را دارد و طی روزهای آینده حکم را صادر می‌کنند.

کفاشیان درباره پاداش فوتبال ساحلی گفت: ما از فوتبال ساحلی تقدیر کردیم اما هنوز پاداش این تیم را ندادیم. منتظریم تا جیبمان پر از پول شود، آن وقت پاداش خوبی به تیم ملی فوتبال ساحلی می‌دهیم. در حال حاضر تیم ملی فوتبال ساحلی پاداش‌های خوبی از بخش‌های غیر فوتبال دریافت کردند.

وی در پایان درباره کمشدن انتقادها از فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در حال حاضر به خاطر نتیجه گرفتن تیمهای فوتبال انتقادها کم شده است، اما مطمئن باشید که با یک باخت انتقادها بار دیگر شروع میشود.