خواسته ما به رسمیت شناختن " کشور یهود " است

به گزارش افکارنیوز، ‌به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای رسیدن به راهکاری " میانه " و " تاریخی " در مذاکرات صلح با طرف فلسطینی‌ اعلام کرد.

این اظهارات نتانیاهو در پیامی تصویری در انجمن " سابان " که سالانه در واشنگتن، پایتخت آمریکا برگزار می‌شود، منتشر شد.

وی با تاکید بر اینکه مسیر صلح " مسیری دو طرفه " است، گفت: درگیری فلسطین و اسرائیل منشا مشکلات خاورمیانه نیست و تنها مشکل کسانی هستند که مشکلات و بحران‌های خاورمیانه را به درگیری‌های میان فلسطین و اسرائیل ربط می‌دهند.

نتانیاهو در ادامه افزود: برقراری صلح لازم و ضروری است، چرا که صلح یکی از اهداف مهم و استراتژیک اسرائیل است. ما تصمیمات سختی گرفته‌ایم و باز هم برای اتخاذ تصمیمات سخت‌تر اعلام آمادگی می‌کنیم.

نتانیاهو اظهار داشت: کمترین خواسته ما برای صلح با فلسطینی‌ها به رسمیت شناختن " کشور یهود " است که از حقوقی یکسان در تعیین سرنوشت خود برخوردار شوند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: در حال حاضر مشکل تنها یک چیز است و آن ادامه مخالفت فلسطینی‌ها با پذیرش " کشور یهود " است و این سوال پیش می‌آید که چرا اسرائیل چنین خواسته‌ای را مطرح کرده و چرا فلسطینی‌ها با پذیرش ‌آن مخالفت می‌کنند.

وی همچنین مدعی شد: احتمال تحقق صلح تا زمانی که ایران سلاح‌های هسته‌ای در اختیار داشته باشد فایده‌ای ندارد و کشورهای جهان نباید اجازه استفاده از انرژی هسته‌ای را به ایران بدهند و ایزان باید مجازات شود.

پیشتر آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که رسیدن به توافق نامه صلح دائم یا حتی مرحله‌ای با فلسطینیان در دوره آتی غیرممکن است و مذاکرات کنونی به بن بست رسیده است.

لیبرمن در ادامه گفته بود که به رغم داشتن تصمیمات و نیتهای مثبت در مواضع دو طرف خللهایی ایجاد شده و فلسطین و اسرائیل به هم اعتماد ندارند.