زنان محجبه، قربانی اسلام ستیزی در انگلیس + اینفوگرافی

به گزارش افکارنیوز، نتایج یک پژوهش علمی در دانشگاه بیرمنگام انگلستان نشان می‌دهد در بریتانیا حملات افراطیون اسلام‌ستیز به زنان مسلمان بیش از مردان است؛ خصوصا زنان مسلمانی که پوشش اسلامی حجاب داشته باشند.

این پژوهش که توسط دکتر کریس آلن و اوزلوم اوگتم یانگ - اساتید علوم سیاسی دانشگاه بیرمنگام - و بر مبنای آمار جرائم و حوادثمرتبط با اسلام‌هراسی، انجام شده نشان می‌دهد ۵۸ درصد جرائم اسلام‌ستیزانه در بریتانیا علیه زنان مسلمان بوده و در ۸۰ درصد مواردی که زنان مسلمان مورد تهاجم‌های نژادپرستانه و ضداسلامی قرار گرفته‌اند، حجاب اسلامی داشته‌اند.



این تحقیق بیان می‌کند که در جامعه انگلستان، زنان مسلمان نسبت به مردان، بیشتر در معرض خطر تهاجمات ناشی از تفکرات اسلام‌هراسی قرار دارند، خصوصا اگر زنان مسلمان، محجبه باشند.

این گزارش که قرار است در مجلس عوام انگلستان نیز قرائت شود با هدف حمایت از زنانی که قربانی اسلام‌هراسی شده‌ یا در معرض آن قرار دارند، تهیه شده است.

در این گزارش، با ۲۰ تن از زنان مسلمان ۱۵ تا ۵۲ ساله‌ای که در معرض حملات اسلام‌هراسانه قرار گرفته‌اند، مصاحبه شده است که در ادامه به نمونه‌هایی اشاره می‌شود.

یک خانم مسلمان توضیح داده زمانی که در باشگاه در حال ورزش بوده، از جانب دیگران، «خانم اسامه بن لادن» خوانده شده که از او می‌خواستند «به افغانستان برگردد.»

خانم مسلمان دیگری تعریف کرده است زمانی که با حجاب در خیابان می‌رفته از سوی یک زن مورد هجوم قرار گرفته که به صورت او سیلی زده و به او گفته است: «چرا اینقدر تو زشتی؟ چرا صورتت را پوشاندی؟»

در موردی دیگر، خانم ۲۸ ساله‌ای گفته است زمانی که از مردی که خودرویش را جلوی درب ورودی منزلش پارک کرده بود درخواست کرد خودرویش را بردارد با حمله فیزیکی آن مرد مواجه شد. به گفته این خانم مسلمان، مردم مهاجم قبل از کتک‌کاری به او گفته بود: «من تو رو می‌ترکونم، مسلمان.»

در مورد دیگر، خانم مسلمان ۳۳ ساله‌ای اظهار داشته است که او به طور مرتب از سوی گروهی از جوانان که او را با اسامی تحقیرکننده‌ای هم‌چون «نینجا» مورد خطاب قرار می‌دهند، مورد آزار قرار می‌گیرد. این خانم مسلمان می‌گوید در یک مورد این عده، چهار سر گندیده خوک را در جلوی خانه او قرار داده بودند. یا در مورد دیگر، از داخل شیار صندوق پست وسایل آتش‌زا به خانه او می‌اندازند.

وی می‌گوید در آن لحظه آنقدر ترسیده بود که نمی‌دانست به خیابان فرار کند یا در خانه بماند. این زن مسلمان در ادامه با اشاره ترس و واهمه‌اش از آزارهای آن عده، اظهار داشته که به ناچار به کلاس‌های دفاع شخصی رفته و اکنون تا حدی می‌تواند از خود و فرزندانش دفاع کند.



«فیاض مقال» از مسئولان بنیاد «امور مذهبی»(http: / / faith - matters. org) که سفارش‌دهنده این پژوهش است، در این باره می‌گوید: «این برای نخستین بار است که در فضای تعصبات ضد اسلامی حاکم، راهی برای رساندن صدای زنان مسلمان باز شده است.»

موسسه «تل ماما» که آمار جرائم و حوادثمرتبط با اسلام‌هراسی در انگلستان را ثبت می‌کند و سفارش‌دهنده تهیه این پژوهش بوده، اعلام کرده که جدا از آزار و اذیت‌های آنلاین، ۵۸ درصد جرائم اسلام‌ستیزانه رخ‌داده در فاصله آوریل ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۳، علیه بانوان مسلمان بوده است.

این موسسه با اعلام شماره تماس ۹۹۹ از تمامی مسلمانان ساکن بریتانیا که به هر نوعی مورد تهاجم‌های اسلام‌ستیزانه قرار می‌گیرند، درخواست کرده که موارد را اطلاع دهند تا هم اطلاعات آنها را ثبت کند و هم در پیگیری جرائم به آنها کمک کند. tellmamauk. org

شماری از زنان مسلمانی که در معرض تهاجم‌های اسلام‌ستیزانه قرار گرفته‌اند به محققان گفته‌اند که این وقایع سبب شده تا درباره هویت بریتانیایی بودن خویش، شک کنند. برخی از این زنان هم گفته‌اند که شوهرانشان از آنها خواسته‌اند از کشور انگلستان به جای دیگری بروند.

دکتر آلن می‌گوید عدم برخورد با جرائم اسلام‌هراسی، سبب شده تا باور به تفکر «برخورد تمدن‌ها» که از سوی برخی جریان‌های مذهبی رواج داده شده، شدیدا افزایش یابد و این وضعیت همچون ریختن هیزم به آتش اختلافات قومی و مذهبی خواهد شد.

در حالی که رسانه‌های غربی به دنبال تبلیغات علیه کشورهای اسلامی و دروغ‌پراکنی راجع‌به عدم امنیت اقلیت‌های مذهبی در این کشورها از جمله ایران هستند، این مطالعات نشان می‌دهد که کشور انگلستان که خود مدعی حقوق اقلیت‌های مذهبی از جمله بهاییان و … است ناامن‌ترین جا برای مسلمانان می‌باشد.

برای دانلود گزارش به زبان اصلیاینجاکلیک کنید.