واکنش هاشمی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز

به گزارشافکارنیوز،سید حسین هاشمی در جلسه انتخابات اعضای شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه تحریم‌ها در ۳۰ سال اخیر نتوانسته‌اند مردم و دولت را تحقیر و کوچک کنند، گفت: شورای شهر چه با ۳۱ عضو و چه با ۱۵،۱۳ و … عضو، نباید به دو جناح تبدیل شود، چرا که این جناح‌بندی‌ها موجب می‌شود که این شورا نتواند به وظایف خود عمل کند و حق‌الناس ضایع شود.

وی با بیان اینکه اختلاف و درگیری هیچ مشکلی را از مردم حل نخواهد کرد، گفت: در انتخابات شورای شهر، مردم به تمام اعضای منتخب اعتماد کرده و به آنها رای داده‌اند.

تهران پیشانی نظام است


هاشمی، تهران را پیشانی نظام خواند و افزود: فرمانداران ما نیز موظفند در کار شوراهای شهرها نظارت داشته و مصوبات آنها را به صورت قانونی تایید کنند.

استاندار تهران از اعضای شورای شهر خواست برای تصویب مصوبات خود، از فشار به فرمانداری خودداری کنند.

ضرورت استفاده از معماری اسلامی در تهران


وی خواستار استفاده بیشتر از معماری اسلامی در این استان شد، گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز تهران را خفه می‌کند و این تجاوز به حقوق مردم است.

هاشمی با اشاره به اظهارنظر مقام معظم رهبری مبنی بر لغو تصرف بستر رودخانه و ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر، اظهار کرد: اما متاسفانه شاهدیم که مجوزهایی برای ساخت و ساز در این مناطق داده می‌شود.

استاندار تهران همچنین با اشاره به احتمال بروز حادثه احتمالی در پایتخت، اظهار کرد: در صورت بروز حادثه، امکان جابجایی در تهران نخواهد بود و شوراها باید فکری اساسی برای آن کنند.

وی با اشاره به دیداری که چندی پیش با شهردار تهران داشته است نیز گفت: در این دیدار درباره حریم تهران بحث و نتایج خوبی نیز حاصل شد.