روحانی: اعتراف قدرت‌های بزرگ به عجز خود

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدارِ مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به زلزله تاسف‌بار اخیر در این استان و آسیب دیدن مردم این مناطق در این حادثه اظهارداشت: در جریان سفر به استان بوشهر برای بازدید از مناطق زلزله‌زده علاقمند بودم تا با مردم زلزله‌زده همه روستاها دیدار کنم؛ چرا که اساس این سفر برای ابراز همدلی با مردم و تسریع در روند کارها بود.

رییس‌جمهور تصریح‌کرد: همانطور که مقرر شد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام موارد آسیب دیدگی را مورد بازدید قرار داده و ظرف سه هفته خسارت‌ها را بررسی و اولین قسط را به مردم پرداخت می کند که نمایندگان استان باید این مورد را پیگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه فازهای جدید در عسلویه از برنامه‌هایی است که دولت نسبت به آن توجه ویژه خواهد داشت، افزود: ما برای رفع مشکلات مردم باید منابع درآمدی خود را افزایش دهیم و عسلویه مکانی است که توانایی انجام این کار را دارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تلاش بر این بوده تا از منابع مشترک نفتی و گازی به نحو مطلوبی استفاده کنیم، ادامه داد: بر اساس قولی که مسئولان در سفر اخیر به عسلویه به رئیس‌جمهور داده‌اند، با تلاش متخصصان، تا پایان دوره این دولت، توان بهره‌گیری ما از ذخایر مشترک در منطقه پارس جنوبی، به میزان برداشت دیگران از این منبع خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر به دلیل وجود ظرفیت‌های عظیم ملی به ویژه عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر جایگاهی مهم در حوزه انرژی یافته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد و اتخاذ سیاست تعامل سازنده با کشورهای جهان از سوی دولت تدبیر و امید، اظهارداشت: این سیاست، روی‌آوری به واقع‌بینی در خصوص توانایی‌های ایران را به دنیا تحمیل نمود و شما می‌بینید قدرت‌هایی که در سر، خیال از بین بردن توانایی غنی‌سازی ایران را می‌پروراندند، اکنون اعتراف می‌کنند که به دلیل بومی شدن این صنعت و گسترش آن، امکان جلوگیری از پیشرفت صنعتی و مقابله با غنی سازی در ایران را ندارند.

در این جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز مسائل و مشکلات کلان استان و موضوعات مرتبط با حوزه‌های انتخابی خود را مطرح کردند.

استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای استان و بکارگیری آنها در جهت رفع مشکلات مردم، ضرورت نگاه به مشکلات و برنامهریزی در جهت استفاده بهینه از منابع تخصصی این استان مانند نفت و گاز ، توجه به مباحث فرهنگی، نگاه جدی به مسائل مربوط به جوانان و رسیدگی به مناطق محروم از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.