حضور عارف در هلال احمر پشت پرده ندارد

به گزارش افکارنیوز، محمد فرهادی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به این که دوسوم کمک‌های هلال‌احمر مردمی است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما آموزش همگانی است و براساس سیاست‌ها و نگاه ما که بر محور سلامت است، سعی می‌کنیم آموزش‌ها و خدمات خود را متمرکز و درمان‌های اضطراری داشته باشیم.

وی در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعیت چگونگی فعالیت روزنامه شهروند، عنوان کرد: روزنامه شهروند خبر سیاسی منتشر می‌کند ولی کار سیاسی نمی‌کند که این امر هیچ اشکالی ندارد.

فرهادی درباره علل و چگونگی مشاور شدن عارف به عنوان مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر بیان داشت: آقای عارف هیچ پشت پرده‌ای ندارد و چون سابق بر این داوطلب هلال‌احمر نیز بود به عنوان مشاور بنده انتخاب شد و به دلیل ارتباطاتی که سابق بر این بنده با وی در عرصه‌های دانشگاهی داشتم از آقای عارف خواسته بودم تا به عنوان مشاور در جمعیت هلال‌احمر همکاری کند.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره فعالیت داروخانه‌ها و چگونگی تأمین داروهای موردنیاز در کشور عنوان کرد: برخی از داروهای وزارت بهداشت را با هماهنگی این وزارتخانه هلال‌احمر تأمین می‌کند ولی درباره راه‌اندازی داروخانه این مساله وظیفه ما نیست، ولی از گذشته داروخانه‌هایی با محوریت هلال‌احمر راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به همکاری هلال‌احمر در حوزه دارو با سازمان غذادارو وزارت بهداشت برای واردات واکسن مننژیت و آنفلوآنزا عنوان کرد: ما در زمینه تهیه واکسن با وزارت بهداشت براساس سیاست‌های آن‌ها همکاری متقابل داریم.

فرهادی درباره عدم پاسخگویی مناسب در ۱۰۰ روز مدیریت خود در جمعیت هلال‌احمر به رسانه‌ها عنوان کرد: زمانی که بنده مسئولیت جمعیت هلال‌احمر را پذیرفتم چون آمادگی برای پاسخگویی به رسانه‌ها را نداشتم کمی ارتباط با رسانه‌ها از طرف بنده کمرنگ شد و از آن طرف نیز بنده برای اجلاس شورای حکام به خارج از کشور رفته بودم ولی در مجمع در زمان امدادرسانی به زلزله برازجان اطلاعات خوبی کسب کردم تا بتوانم در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره برنامه‌های آموزشی امدادی عنوان کرد: ساخت انیمیشن و سریال‌های امدادی از جمله برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر است و در این زمینه امیدواریم با همکاری رسانه‌ها کمیته محتوایی رسانه‌ای را نیز ارتقا دهیم.

وی درباره دیر اعزام شدن تیم‌ ارزیاب ایران به حادثه طوفان فیلیپین عنوان کرد: به دلیل درخواست مسئولان فیلیپینی آنها اعزام تیم ارزیاب را قبول نداشتند بنابراین ما نیز براساس برنامه‌های مسئولان ارشد کشور فیلیپین اقدام کردیم. از آن طرف نیز برای ارسال کالا به فیلیپین هزینه‌های متعددی از طریق پروازهای هوایی اعلام شده مثلا خط هوایی امارات فقط عنوان کرده بود که کمی به ما تخفیف می‌دهد ولی جدیداً خط هوایی سنگاپور اعلام کرده است که می‌تواند به صورت رایگان کالاهای موردنظر حادثه‌دیدگان فیلیپین را ارسال کند.