به گزارشافکارنیوز، هاشم یکه‌زارع با بیان این‌که شرکایی که چنین انتظاری از آنها می‌رود، لازم است از واحدهای تحقیق و توسعه قوی برخوردار و دانش فنی روز جهان را نیز داشته باشند، تاکید کرد: همچنین در همکاری‌ها، منافع و خواسته‌های ایران خودرو مبنی بر ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها را مورد توجه قرار داده و به عمل برسانند.

وی با اشاره به این‌که جذب و انتقال دانش فنی نوین طراحی و تولید، خواسته اصلی صنعت‌گران ایرانی است، اظهار کرد: صادرات ۳۰ درصد از محصولات تولیدی مشترک با خودروسازان جهانی با شناخت قوانین و تامین نیازهای مشتریان کشورهای هدف نیز مورد تاکید ما است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید خودروی جدید، بهبود بهره‌وری و کیفیت در حد کلاس جهانی و به‌کارگیری توان برون‌سپاری برای رسیدن به کیفیت جهانی با قیمت رقابتی، از اهداف و برنامه‌هایی است که ایران خودرو تا سال ۲۰۱۷ در زمینه همکاری با خودروسازان جهانی دنبال می‌کند.

وی با بیان این‌که ایران خودرو توسعه قوای محرکه و موتور دیزلی و موتورهایی با میزان آلایندگی و مصرف کم و البته فناوری بالا را نیز در دستور کار قرار داده است، ادامه داد: فعالان صنعت خودروی دنیا در این بخش نیز می‌توانند با این خودروساز ایرانی همکاری داشته باشند.

یکه‌زارع با تاکید بر این‌که شرکت‌های رنو و پژو باید تعهدات قبلی را اجرا کنند، تصریح کرد: این شرکت‌ها باید تعهدات مربوط به قراردادهای قبلی را که اجرای آن‌ها به دلیل تحریمها پیش از موعد متوقف شد را به اجرا درآورند و خطاها را جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکتها توجه داشته باشند که در دور تازه همکاری ایران خودرو با شرکای خارجی، انتقال دانش فنی و طراحی و تولید خودروهای مشترک جایگاه مهمی دارد.