به گزارش ایلنا، دست‌کم ۳۰۰ نفر از مجموع ۴۵۰ کارگر کارخانه پارس‌متال در اعتراض به پرداخت نشدن بیش از ۵ ماه مطالبات معوقه و تصمیم کارفرما به اخراج کارگران قراردادی تجمع‌کرده‌اند.
به گفته کارگران به تازگی کارفرما در اطلاعیه‌ای از کارگران قراردادی خواسته است تا هرچه زودتر برای تسویه‌حساب خود اقدام کنند.
کارگران می‌گویند: حداق ۱۵۰ کارگر قراردادی با سابقه بالای ۱۲ سال درکارخانه پارس‌متال مشغول به کار هستند.
همچنین تجمع‌کنندگان مدعی هستندکه کارفرما بابت حقوق و مزایای شب عید و دستمزد سه ماه اول سال به هرکارگر بیش از ۵ ماه بدهکار است.
این در حالی است که برخی کارگران می‌گویند کارفرمای پارس‌متال بابت سنوات، پاداش و سایر مطالبات به کارگران بازنشسته شده نیز بدهی دارد به طوری که یا تعدادی از کارگران مشمول بازنشستگی پیش از موعد به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه منتظر بازنشستگی هستند و یا درازای بازنشستگی به کارفرما تعهدکرده‌اند که سنوات پایان خدمت خود را یکسال بعد دریافت کنند.
کارخانه پارس‌متال تولیدکننده با سابقه لوله و گلوله‌های چدنی است که در منطقه غربی تهران قرار دارد و به گفته کارگران نیم‌قرن سابقه دارد.
تجمعكنندگان ميگويند سهامدار عمده كارخانه از سه ماه مانده به شروع سال ۸۹ با قطع امكانات رفاهي و قبول نكردن سفارش جديد زمينه توقف اين واحد توليد را فراهم كرد به طوري كه اكنون فعاليت دراين واحد با سابقه راكد شده است.