به گزارش افکارنیوز، حدود یک‌سال است از ازدواجم می‌گذرد، ولی نمی‌دانم چرا سر مسائل بیهوده با همسرم بحثمی‌کنم. خیلی دلم می‌خواهد مانند دوران آشنایی و نامزدی‌مان از در کنار هم بودن خوشحال باشیم، اما از وقتی زیر یک سقف آمده‌ایم به نظرم می‌رسد خیلی از همسرم دور شده‌ام و دیگر او را نمی‌شناسم. به نظرم خودخواه و لجباز است و به من به اندازه کافی توجه نمی‌کند. به من کمتر تلفن می‌زند و این مسأله مرا خیلی رنج می‌دهد. زمانی که به منزل می‌آید زیاد با من حرف نمی‌زند و به دیدن تلویزیون مشغول است.

گاهی ساعت ها با هم در خانه هستیم، اما هرکس مشغول انجام دادن فعالیت های خود است. این موضوع مرا رنج می دهد و دلم می خواهد رابطه ام با همسرم صمیمی باشد و لحظات خوبی با هم داشته باشیم، اما این روزها ناامید شده ام.

فکر می کنم که رویاهایی در مورد زندگی مشترک داشتم خراب شده است. شاید هم زندگی را باید به همین صورت بپذیرم، اما برایم دشوار است و می خواهم تغییر کنم. می خواهم بدانم چگونه می توانم با همسرم صمیمی شوم و روزهای خوبی را در کنار هم بگذرانیم.

آنچه ضروری به نظر می رسد این است که به زوجین آموزش داده شود صمیمیت را بین خودشان ایجاد کنند. معمولا صمیمیت زمانی ایجاد می شود که شما به طرف مقابلتان اطمینان داشته باشید و در واقع به میزان ارتباط عاطفی شما با همسرتان مربوط می شود.

معمولا زوج هایی که موفق تر هستند به یکدیگر کمک می کنند، با هم وقت می گذارند، احساسات خود را بیان می کنند و «رابطه» خود را در اولویت قرار می دهند؛ یعنی در واقع، هم حرف یکدیگر را می فهمند و هم به خاطر دیگران با یکدیگر درگیر نمی شوند. زمانی که شما با شخصی صمیمی می شوید در حقیقت آنقدر با آن فرد احساس راحتی می کنید که می توانید براحتی حرف های خود را با او بزنید و در مقابل آن فرد نقاب ندارید.

بسیار پسندیده و خوب است زوج ها بتوانند به مهارتی دست یابند با همدلی، عشق ورزی و درک متقابل با یکدیگر صمیمی شوند. وقتی ازدواج صورت می گیرد و افراد در یک خانه مستقل با یکدیگر زندگی را آغاز می کنند در واقع به نوعی با شرایط جدیدی روبه رو می شوند، خواست ها و انتظاراتشان ممکن است دستخوش تغییرات شود بنابراین برای این که با همسر خود صمیمی شوید باید ابتدا پذیرای این تغییرات باشید.

چند توصیه کلیدی نیز می تواند به شما کمک کند تا اگر این روزها حس می کنید از همسر خود دور شده اید، بتوانید دوباره به او نزدیک شوید؛ با همسرتان پیاده روی کنید. وقتی کنار هم هستید از سرگرم کردن خود با تلفن همراه به تنهایی اجتناب کنید. از شیوه های پیام رسانی بدون سرزنش و مطلوب استفاده کنید و با همسر خود بدون تنش گفت وگو کنید.

با همسرتان در مورد آرزوها و اهدافتان گفت وگو کنید و با روی باز آماده شنیدن حرف های او باشید. خودتان را در اولویت قرار دهید و به خاطر دیگران با یکدیگر درگیر نشوید. برنامه ای تهیه کنید و همراه با یکدیگر به فعالیت های لذتبخشی که مورد توجه هر دوی شماست، بپردازید. از قضاوت کردن عجولانه یکدیگر بپرهیزید.