اوباما خواهان کنترل تسلیحات در آمریکا شد

به گزارش افکارنیوز، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا به همراه بانوی اول این کشور در مراسمی که در کاخ سفید به مناسبت یادبود قربانیان دبستانی در نیوتاون برگزار شد، ۲۶ شمع روشن کردند.

اوباما در این مراسم به حمایت از قوانین کنترل تسلیحاتی پرداخت و گفت: ما باید اقدام‌های بیشتری انجام دهیم تا از دسترسی افراد خطرناک به سلاح جلوگیری شود.

رییس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: ما باید هرآنچه می‌توانیم برای حفاظت از کودکانمان انجام دهیم.

وی گفت: یک سال پیش در چنین روزی یکی از شهرهای آرام آمریکا دچار خشونت شد و شش معلم و ۲۰ کودک جان خود را از دست دادند. این حادثه باعثغم و اندوه فراوان شد اما به غیر از این، ما احساس کردیم این حوادثاندوه‌بار باید خاتمه یابد و به همین دلیل باید تغییراتی ایجاد شود.

رییس‌جمهوری دموکرات آمریکا اظهار کرد: این واقعیت را نباید نادیده گرفت که تغییر واقعی از سوی واشنگتن نخواهد بود بلکه این تغییرات همواره از سوی شما مردم آمریکا خواهد بود.

اوباما گفت: ما نمیتوانیم مانع بروز همه اقدامات خشونتبار باشیم و نمیتوانیم همه ذهنهای بیمار را درمان کنیم اما اگر میخواهیم بدون ترس به سر کار برویم، کودکانمان را به مدرسه بفرستیم و در خیابانها قدم بزنیم، باید تلاش کنیم. ما باید با همه بچهها همچون فرزندان خودمان رفتار کنیم.