کی‌روش خواهان بازی با کدام تیمهاست؟

به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان درباره جلسه روز گذشته خود با کارلوس کی‌روش گفت: اکنون مهم‌ترین مساله آماده‌سازی تیم ملی است. کارلوس کی‌روش این نگرانی را دارد که چگونه قرار است تیم ملی آماده حضور در برزیل شود. بر این اساس جلسه‌ای را با او برگزار کردیم تا درباره جزئیات برنامه صحبت کنیم.

وی با اعلام این که مسابقات لیگ برتر در همان تاریخ بیستم فروردین برگزار می‌شود، گفت: از سازمان لیگ خواستیم تا همان برنامه گذشته را پیش ببرد، چرا که اگر قرار باشد لیگ زودتر به اتمام برسد، به قول کی‌روش بازیکنان را باید در فیزیوتراپی‌ها ببیند و این چیزی نیست که به سود فوتبال ایران باشد.

کفاشیان همچنین از برگزاری جام حذفی خبر داد و گفت: هر چند کی‌روش معتقد است اگر جام حذفی برگزار نشود بهتر است، اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها جام حذفی نیز برگزار خواهد شد.

کفاشیان نگرانی اصلی تیم ملی را حضور تعداد ملی‌پوش در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد و افزود: ما چهار نماینده در لیگ قهرمانان آسیا داریم، اما سهم ملی‌پوشان استقلالی حاضر در آسیا بیشتر از سه تیم دیگر است. برای این که بتوانیم احیانا تغییری در برگزاری دو دیدار پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بدهیم، نامه‌ای را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهیم کرد تا اگر امکانش فراهم شود، این دو دیدار به جای اردیبهشت در شهریور برگزار شود. البته بعید است که آنها با پیشنهاد ما موافقت کنند، چرا که تنها ذی‌نفع این موضوع فوتبال ایران است.

رییس فدراسیون فوتبال از برگزاری جلسات خود با مدیران چهار باشگاه آسیایی خبر داد و گفت: امروز با علی فتح‌الله‌زاده جلسه خواهم داشت. می‌دانیم که این حق باشگاه‌ها است که از بازیکنان خود استفاده کنند، اما این را هم باید در نظر گرفت که لیگ قهرمانان آسیا هر سال برگزار می‌شود، اما جام جهانی چهار سال یک بار انجام می‌شود و اکنون باید با تعامل، شرایط را به نحوی آماده کنیم تا تیم ملی با بهترین آماده سازی راهی جام جهانی شود.

وی افزود: البته کی‌روش گلایه‌ دیگری نیز از ما و سازمان لیگ داشت و آن هم این بود که باید زودتر از این‌ها با مدیران تمامی باشگاه‌ها برای هماهنگی بیشتر با تیم ملی جلسه‌ای برگزار می‌شد، اما به خاطر محدودیت زمانی امکان این جلسه فراهم نشد.

کفاشیان درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی نیز گفت: کی‌روش قرار است بازی‌هایی که مدنظر دارد را به ما اطلاع دهد و ما نیز در صورت موافقت قطعی سرمربی کارهای نهایی را انجام خواهیم داد. اولویت برای او بازی با تیم‌های آفریقایی است. اما تاکید دارد در اردویی که خواهیم داشت با تیم‌های آمریکای جنوبی و اروپا بازی هم برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است کی‌روش نمی‌خواهد تیم ملی با تیم‌های قدرتمند روبرو شود؟ گفت: او معتقد است تیم ملی با تیم‌های قدرتمندتر از خودش که در رده بندی بالاتر از فیفا قرار دارند بازی کند. البته او تاکیدی ندارد که حتما این تیم‌ها از تیم‌های حاضر در جام جهانی باشند و حتی ترجیح بیشترش این است که از تیم‌های غیر جام جهانی باشند. به هر حال ما منتظریم تا پس از صحبت‌های نهایی قرارداد انجام بازی‌های دوستانه را امضا کنیم.

کفاشیان در پایان درباره مکان اردوهای تیم ملی، گفت: بیشتر اردوهای تیم ملی در ایران یا اروپا خواهد بود و ممکن است تیم ملی در آفریقا نیز اردویی داشته باشد، اما هنوز هیچ کدام از این اردوها قطعی نشده است.