سفیر صلح هلال‌احمر تعیین شد

به گزارشافکارنیوز،رضا کیانیان صبح امروز یکشنبه در مراسم «باران مهربانی» که به مناسبت روز جهانی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، به عنوان سفیر صلح و مهربانی این جمعیت شناخته شد.

رضا کیانیان در سخنرانی خود که پس از اهدای جایزه انجام گرفت، با بیان اینکه داوطلبان پل ارتباطی نیازمندان و خداوند هستند، گفت: هنگامی که نامی از هلال‌احمر برده می‌شود، همگان به یاد امدادرسانی در سیل و زلزله می‌افتند؛ اما هلال‌احمر وظیفه‌ای فراتر از این مهم را برعهده دارد.

وی با اشاره به بحثآلودگی هوای تهران از دکتر محمد فرهادی، رییس جمعیت هلال‌احمر که در این مراسم حضور داشت، ‌ خواست که جمعیت هلال‌احمر برای رفع آلودگی هوا نیز پیش قدم شود و گفت: هنگامی که " بیجه " قاتل سریالی کودکان، ۱۲ کودک را به قتل رساند، تمامی مسئولان کشور پیگیر بودند تا این فرد دستگیر شود، اما حالا قاتل سریالی به نام «آلودگی هوا» در کلانشهرها به راه افتاده است و هیچ‌کس جوابگو نیست.

کیانیان با بیان اینکه ما همه به دلیل آلودگی هوا مریض شده‌ایم و در حال مرگ هستیم، گفت: امیدوارم جمعیت هلال‌احمر علاوه بر پوشش حوادثطبیعی، فکری به حال حوادثانسان‌ساز همچون آلودگی هوا بکند.

حامد زمانی، خواننده نیز در این مراسم با خواندن شعر داوطلبان، از این سرود رونمایی کرد و همچنین دکتر برزگر، مادر دکتر ابتکار، رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با حضور در این مراسم اعلام کرد که فرزندش، دکتر ابتکار صبح امروز با ارسال پیام و لوح تقدیر از مشارکت ارزشمند جمعیت هلال‌احمر استان گلستان در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست به ویژه آتش‌سوزی اخیر جنگل گلستان تقدیر و تشکر کرده است.

در پایان این مراسم جشن گلریزانی برای پوشش درمانی یک هزار کودک مبتلا به سرطان برگزار شد که سعید نادری، مدال طلای قهرمانی پرس سینه خود را به این مراسم اهدا کرد و همچنین دکتر فرهادی، رییس جمعیت هلال‌احمر نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای درمان کودکان سرطانی به سازمان داوطلبان هدیه کرد.

علاوه بر مسئولان جمعیت هلالاحمر، نفیسه روشن، پویا امینی، بهمن دان، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، جواد رضویان، سیاوش فکری، رابعه اسکویی و جمعی از ورزشکاران و هنرمندان نیز در این جشن حضور داشتند.