دستگیری ۱۲۳ سارق و مالخر

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه دستگیری ۱۲۳ تن از سارقین، زورگیران و مالخر در تهران بزرگ اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های متعدد مردم، پلیس در راستای قولی که در برخورد با سارقان و زورگیران تهران به مردم داده بود از نخستین ساعات بامداد امروز عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری سارقان، مالخران و زورگیرانی که در شهر تهران مبادرت به سرقت می‌کردند انجام داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این عملیات بزرگ که توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد ۱۲۳ تن دستگیر شدند افزود: از ۴ ماه پیش نخستین شناسایی‌ها و اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی سارقان، زورگیران و مالخران شهر تهران انجام شد و از نخستین ساعات بامدادی امروز عملیات گسترده‌ای برای برخورد با این افراد آغاز گردید که طی این عملیات ۱۲۳ تن از خریداران اموال مسروقه، سارقان و زورگیران شهر تهران توسط تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به واسطه انجام عملیات امروز آمار سرقت در تهران بزرگ به شدت کاهش یافته اظهار داشت: ‌ پس از انجام این عملیات تعداد سرقت‌های گزارش شده در شهر تهران به یک مورد تا به این لحظه کاهش پیدا کرده و این در حالیست که پیش از این ظرف زمان ۷ ساعت بیش از ۱۰ مورد سرقت در شهر تهران گزارش می‌شد.

ساجدی‌نیا عملیات انجام شده توسط یگا‌ن‌های عملیاتی نیروی آگاهی را عملیاتی کم‌نظیر عنوان کرد و در ادامه افزود: در میان دستگیرشدگان باندی متشکل از ۴ تبعه پاکستانی، افغانستانی، آذربایجانی و عراقی وجود داشتند که ۳ تن از آنان به همراه ۳۰ واسطه و ۸ نفر سفارش‌گیرنده دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این اتباع بیگانه گوشی‌های موبایل مورد نیاز خود را به ۸ نفر سفارش می‌دادند و این ۸ تن آنها را به ۳۰ واسطه گزارش می‌کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ شیوه سرقت این افراد را قاپ‌زنی و زورگیری دانست و تاکید کرد: سارقان با استفاده از موتورسیکلت اقدام به شناسایی قربانیان خود می‌کردند و علاوه بر گوشی‌های موبایل پول و اشیاء قیمتی دیگر آنها را سرقت می‌کردند.

ساجدینیا در پایان خاطر نشان کرد: افراد دستگیر شده در صورت مقاومت قربانیان خود آنها را با سلاح سرد تهدید میکردند.