تداوم گفت‌وگو با ایران از اهداف پارلمان اروپا است

به گزارشافکارنیوز، محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کرونبرگ، رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا و هیئت همراه که شنبه شب صورت گرفت ضمن تقدیر از نقش سازنده و مواضع بسیار خوب پارلمان اروپا در استقبال از توافقنامه اخیر انرژی هسته‌ای اظهار داشت: ما خواستار توسعه مناسبات، رفع تنش، تشنج، خصومت، روابط دیپلماتیک با پارلمان اروپا و تمام کشورها و هم در سطح منطقه بوده و از برقراری ارتباط، دیالوگ و گفت‌وگو، استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ملت ایران بر پایه توافقنامه ژنو شد.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه بسیار بالای مسئله حقوق بشر در آموزه‌های دینی و ملی کشورمان افزود: بحثحقوق بشر در اسلام، بحثجامعه جهانی است که در آیات شریفه قرآن کریم بدان تصریح شده و در فرهنگ ملی ایرانیان نیز سابقه طولانی دارد.

سید هادی حسینی نماینده قائم‌شهر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مکتب اسلام، مکتب اخلاق و صلح است، گفت: پیامبر اسلام(ص) مانند همه پیامبران الهی برای گسترش صلح و اخلاق مبعوثشد و در سایه آسایش و امنیت است که بشر به حقوقی که همه ما به آن معتقدیم، می‌رسد.

سید عبدالکریم هاشمی نماینده میناب نیز در این دیدار با اشاره به نقش ویژه ایران در گسترش صلح، تعامل و تعادل در منطقه ابراز امیدواری کرد که گسترش تعامل بین ایران و پارلمان اروپا بتواند در گسترش اقتصاد، سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار باشد.

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه در مسائل بین‌المللی گفت‌وگو باید جایگزین اظهارنظرهای یک طرفه باشد، ابراز اطمینان کرد که با گفت‌وگو و مذاکره به نتایج خوبی خواهیم رسید.

کرونبرگ نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت و تقویت روابط ایران با پارلمان اروپا خاطرنشان کرد: تداوم گفت‌وگو و تبادل نظر با ایران از اهداف پارلمان اروپا است.

رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا با بیان اینکه زبان مشترک ما، زبان صلح است، ابراز خرسندی کرد که توافق اولیه با ۱ + ۵، توافق نهایی را نیز به دنبال داشته باشد، تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

سید هادی حسینی، علیرضا محجوب، غلامرضا تاجگردون و سید عبدالکریم هاشمی در این دیدار حضور داشتند.