بی اعتنایی پژو به درخواست خودروسازان ایرانی

به گزارش افکارنیوز، پس از آنکه نمایندگان برخی شرکت‌های خارجی به دعوت طرف‌های ایرانی برای حضور در همایشی که به سفارش وزیر صنعت برگزار شد، به ایران آمدند همه منتظر تغییر رویه این شرکت‌های خارجی بودند و حرف از تغییر رویکرد انها در همکاری با شرکت‌های ایرانی مطرح بود که این انتظار با پاسخ مثبتی از سوی خارجی‌ها مواجه نشد.

هرچند بازار ایران یک سرمایه بزرگ برای شرکت پژو محسوب می‌شود تا با مونتاژ خودروهای از رده خارجی خود، سود زیادی را کسب کند، اما فرانسوی‌ها در مسیر بازگشت خود به ایران، کم ناز و عشوه‌گری نمی‌کنند و به قول معروف، حضور در ایران را با دست پس می‌زنند و پا پیش می‌کشند.

در چنین شرایطی و پس از برگزاری جلسه بین وزیر صنعت، مدیران ایران خودرو و نماینده شرکت پژو در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودروسازی ایران، هنوز پاسخی از سوی پژو به طرف ایرانی داده نشده است.

نماینده شرکت پژو در جلسه با وزیر صنعت ایران با بیان اینکه فعلاً برنامه‌ای برای حضور در ایران ندارد، گفت: هنوز رفع تحریم‌ها به ما ابلاغ نشده و فعلاً برنامه‌ای برای تولید در ایران نداریم.

در این جلسه، نعمت‌زاده خطاب به نمایندگان پژو و رنو گفت حالا که تحریم‌ها تمام شده، چه برنامه‌ای برای حضور در ایران دارید؟ نماینده پژو اعلام کرد برنامه‌ای برای این کار نداریم و هنوز رفع تحریم صنعت خودروی ایران به ما ابلاغ نشده است.

در چنین شرایطی، شرکت پژو هنوز واکنشی نسبت به درخواست طرف ایرانی نشان نداده و هیچ تماسی در این خصوص از سوی فرانسوی‌ها با طرف ایرانی گرفته نشده است.

این در حالی است که برخی مدیران خودروساز از جمله نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان بر لزوم حضور پژو در ایران تأکید دارند.

نعمت بخش در این مورد گفته است: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری مشترک ایران و پژو برای تولید محصولات پژو، توسعه همکاری با این شرکت اجتناب ناپذیر است.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو نیز به حضور دوباره پژو در ایران روی خوش نشان داده و می‌گوید: شرکای تجاری ایران خودرو به گونه‌ای عمل کنند که ایران خودرو از راه همکاری مشترک به هدف خود در زمینه ارتقای کیفیت و تنوع محصولات دست یابد.

استقبال خودروسازان ایرانی از شرکتی که با خروج ناگهانی خود از ایران علاوه بر نادیده گرفتن حقوق مشتریان، خسارت اولیه ۸۰۰ میلیون یورویی را برای کشورمان به همراه داشت، در حالی ادامه دارد که شرکت پژو هنوز پاسخ مشخصی به دعوت ایرانی‌ها نداده است.

در این میان، تلاش برخی رسانهها برای بازگرداندن دوباره خودروسازان خارجی متخلف به کشور قابل تأمل است.