کارگاه آواز خواننده ایرانی در آلمان و آمریکا

به گزارش افکارنیوز، فاضل جمشیدی با اعلام جزییات تازه‌ترین فعالیت‌های خود خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته سفری به کشورهای آلمان و آمریکا داشتم که خوشبختانه با توجه به موضوع تخصصی کارگاه‌ها، برنامه ثمربخشی بود که ایرانیان مقیم این کشورهای هم استقبال خوبی از برنامه به عمل آوردند.

وی افزود: از ۲۷ آبان ماه با هماهنگی دوستان علاقه مند در کلن آلمان کارگاه یک هفته‌ای را با موضوع " مرور ظرایف آواز و ترانه " برگزار کردیم که طی آن نزدیک به ۴۰ هنرجو در کارگاه‌ها شرکت کردند ضمن اینکه کارگاه دیگری هم برای خارجیانی که مشغول به فراگیری زبان فارسی بودند نیز برگزار شد که در این کارگاه‌ها مبانی آشنایی با ترانه ایرانی به هنرآموزان ارائه شد.

این خواننده موسیقی ایرانی گفت: خوشبختانه نظر به مباحثی که در این دوره کارگاه‌های آموزشی مطرح شد تصمیم گرفتیم به عنوان نتیجه‌گیری مباحث، کنسرتی را برگزار کنیم که طی آن من به عنوان خواننده، احمد انوشه نوازنده نی و بامداد اسماعیلی نوازنده سنتور حضور داشتیم و علیرغم اینکه تبلیغات زیادی برای این کنسرت نداشتیم اما خوشبختانه ایرانیان زیادی از این برنامه استقبال کردند و کنسرت خوبی در دستگاه ماهور و اصفهان برگزار شد.

عضو هیات موسس خانه موسیقی در ادامه به سفر چند روز قبل خود به کشور آمریکا اشاره کرد و گفت: در این سفر ضمن بررسی فعالیت‌های موسسات تهیه و تولید آثار موسیقایی سخنرانی‌هایی پیرامون نقش نهادهای مدنی در فرهنگ و هنر و اهمیت انجمن های غیر دولتی در تحقق اهداف صنفی اهالی فرهنگ و هنر در شهرهای سانفرانسیسکو و لس آنجلس انجام دادم که برنامه های بسیار مفیدی برای من بود.

جمشیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از آغاز مرحله پیش‌تولید تازه‌ترین آلبومش در مقام خواننده خبر داد و افزود: این آلبوم به آهنگسازی حسین پرنیا با مجموعه ای از اشعار هوشنگ ابتهاج و رهی معیری هم اکنون مراحل پیش‌تولید خود را طی می کند. در این آلبوم که به اتفاق آرش فرهنگ‌فر تولید می شود قطعات آوازی همراه با سنتور و تنبک به مخاطبان موسیقی عرضه می‌شود.

این خواننده در پایان گفت: در کنار این فعالیتها مشغول تولید سرودی با عنوان "کهن بوم و بر" با شعری از اخوان ثالث با اجرای ارکستری بزرگ و آهنگسازی پیمان خازنی هستیم که به دلیل اهمیت و حجم بالای کار جزییات آن را بعدا اعلام می کنم.