آخرین وضعیت سینما ایران پس از آتش‌سوزی

به گزارش افکارنیوز، شب گذشته شنبه ۲۳ آذر ماه سینما ایران واقع در خیابان شریعتی در تهران به دلیل آتش سوزی تخلیه شد. امیر قطبی مدیر سینمای ایران درباره این سانحه و آسیب‌هایی که به سینما وارد شده است به خبرنگار مهر گفت: مسئله آتش سوزی در این سینما چندان مهم نبود و تنها در بخش پشت‌بام ساختمان این سینما، عایق های حرارتی که در کنار هواسازها نصب شده بود به دلایل نامعلومی آتش گرفت که بلافاصله کارمندان سینما ایران اقدام به خاموش کردن آن کردند.

وی توضیح داد: تنها مسئله ای که باعثوحشت در بین شاهدان شد، دودی بود که از اشتعال پشم شیشه ها بر روی سقف به وجود آمده بود، البته آتش نشانی در کمتر از ۵ دقیقه خود را به محل رساند و شرایط را بعد از خاموش کردن آتشی که در سقف سینما ایجاد شده بود، کنترل کرد.

مدیر سینما ایران درباره برخی خبرها مبنی بر اینکه بر اثر این آتش سوزی جان ۲۵۰ نفر به خطر افتاده است، گفت: اگر سینما در روز اول هفته در آن سانس ۲۵۰ نفر مخاطب داشت که الان سینمای ما باید روزی ۱۵ میلیون تومان فروش داشته باشد. من حضور این تعداد از مخاطبان در سینما ایران در آن سانس را رد می‌کنم. مشتریان دیشب ما به ۲۰ نفر هم نمی‌رسید.

قطبی در پایان گفت: هیچ گونه خسارتی به این سینما وارد نشده و علاقمندان می‌توانند از امروز فیلم های مورد علاقه خود را در این سینما دنبال کنند.

"عملیات مهد کودک" به کارگردانی فرزاد اژدری، "جیب بر خیابان جنوبی" به کارگردانی همایون اسعدیان، "سر به مهر" به کارگردانی هادی مقدم دوست و "استرداد" به کارگردانی علی غفاری از جمله فیلم هایی است که در سینما ایران در حال اکران است.