مجمع تشخیص مصحلت نظام به کمک سینماگران می‌آید

به گزارش افکارنیوز، این دیدار صمیمانه که حسین مسافر آستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و محمد حیدری مشاور رئیس سازمان سینمایی در امور جشنواره ها و اصناف سینمایی ایوبی را همراهی می‌کردند، به میزبانی محسن رضایی در محل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ایوبی با ارائه گزارش از وضعیت امروز سینمای کشور به نقش هنر سینما در ارتقای سطح فرهنگ دینی و نیز نقش تأثیرگذار این هنر - صنعت در دیپلماسی عمومی اشاره کرد و گفت: سینما بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم عمیق انسانی و ارزشی است.

ایوبی افزود: دفاع مقدس به عنوان گنجینه بی بدیل و فرصت استثنایی می تواند علاوه بر آشتی مخاطبان با سینما، شرایطی را فراهم کند تا این مفاهیم انسانی و ارزشی در جامعه تبیین شود.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه تأکید کرد: فیلم دفاع مقدس لزوماً فیلم جنگی نیست بلکه روابط انسانی بی نظیر آن دوران است که خود نوعی سبک زندگی است.

در این نشست محسن رضایی نیز بر ضرورت استفاده از صنعت سینمای کشور برای ارتقای فرهنگ دینی و حل معضلات اجتماعی تاکید و آمادگی کامل خود را برای کمک به تحقق این امر اعلام کرد.

وی از پیشنهاد سازمان سینمایی مبنی بر تشکیل شورایی متشکل از بزرگان دفاع مقدس برای ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و نهادهای علاقمند سرمایه‌گذاری در این عرصه استقبال و ابراز امیدواری کرد که این شورا به زودی شکل گیرد.

رضایی همچنین تاکید کرد که دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کمک به عرصه های مختلف و تدوین سیاست های کلان در بخش هنر- به ویژه عرصه سینما- آمادگی کامل دارد.