دانشگاه یکی از بهترین عرصه­‌های انتخاب همسر

به گزارشافکارنیوز،دکتر محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به پتانسیل عظیم دانشگاه در کشور گفت: در کنار اساتید بزرگوار، فرهیخته­ ترین جوانان کشور در دانشگاه­ها حضور دارند و باید نگاه ویژه­ای به این قشر داشت.

وی افزود: افزایش مشارکت­های اجتماعی جوانان از اولویت­های وزارت ورزش و جوانان است و دانشگاه یکی از مؤثرترین موقعیت­های مشارکت جوانان در تصمیم­ گیریهای کلان کشور است.

گلزاری با اشاره به رویکرد گسترش روان­شناسی مثبت­گرا در دنیا به یک رویکرد جدید گفت: امید و نشاط دو عنصر کلیدی روان­شناسی مثبت­گرا هستند و امیدواریم با وزارت علوم، تحقیقات و فن­آوری برنامه های مشترکی در زمینه افزایش امید و نشاط در میان دانشجویان داشته باشیم.

دانشگاه یکی از بهترین عرصه­‌های انتخاب همسر است


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دانشگاه یکی از بهترین عرصه­ های انتخاب همسر است، افزود: امیدواریم با همکاری دفتر مشاوره وزارت علوم آموزش­های لازم در خصوص ملاک­های همسرگزینی به دانشجویان داده شود تا با محوریت مشاوران دانشگاه و کمک اساتید متعهد و والدین بتوانند انتخابی مناسب داشته باشند.

وی با اشاره به وجود برخی آسیب­ها و مشکلات در دانشگاه و خوابگاه­های دانشجویی ابراز امیدواری کرد که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم می­توان برنامه­ های مشترکی در جهت کاهش این آسیب­ها در دانشگاه اجرا کرد.

تأکید بر فرابخشی بودن وظایف معاونت امور جوانان


گلزاری با تأکید بر فرابخشی بودن وظایف معاونت امور جوانان گفت: شورای عالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان دو نهاد تصمیم­ گیر در حوزه جوانان هستند که انتظار می­رود وزارت علوم، تحقیقات و فن­آوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی آن به عنوان یکی از اصلی­ ترین ارکان و نهادهای تصمیم­ ساز در حوزه جوانان در دولت جدید با قوت در این دو نهاد نقش مؤثر خود را ایفا نمایند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده­ای نزدیک و پس از تشکیل گروه های کارشناسی تفاهم نامه جامعی در حوزه ازدواج، مشارکت های اجتماعی دانشجویان، راههای افزایش نشاط و امید و کاهش آسیب های اجتماعی با وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری منعقد شود.

در ادامه این دیدار دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری دانشگاه را از معتبرترین گروه­های مرجع اجتماعی بر شمرد و تأکید کرد: دانشگاه این ظرفیت را دارد که به سایر دستگاه­ها و سازمان­ها، کمک فکری و محتوایی بکند و آنها نیز می توانند از پتانسیل بالای دانشگاه و دانشجو در جهت رشد و شکوفایی کشور بهره­مند شوند.

هاشمی با اشاره به برگزاری پر شور و بدون حاشیه مراسم ۱۶ آذر امسال در دانشگاههای مختلف کشور، تصریح کرد: برگزاری این مراسم ها نشان داد که دانشگاه بهترین محل برای انجام بحثها و نظرات مختلف است و دانشجویان به رغم تفاوت دیدگاه­ها و نقدهای جدی، قانون را به خوبی رعایت کرده و بدون ساختارشکنی حضور فعال خود را نشان می­دهند.

وی در راستای برنامه­ های رئیس جمهور، «مشارکت، نشاط و امید» را شعار اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نامید و گفت: دانشگاه باید بستر افزایش مشارکت دانشجویان باشد تا آنها را برای پذیرش مسئولیت های کلان تر در جامعه آماده کند.

هاشمی با اشاره به تأکید رئیس جمهور در مراسم ۱۶ آذر مبنی بر اینکه «دانشگاه کارگاه سیاست ورزی است» تصریح کرد: نباید نگران فعالیتهای دانشجویی بود چون آنها نشان دادند که قانون مدار هستند و می­توانند در زمینه های سیاسی، اجتماعی و علمی مشارکت فعالانه داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن­آوری تشکل های دانشجویی، هسته های علمی، کانون های فرهنگی و دینی را از بهترین عرصه­ های مشارکت دانشجویان عنوان کرد و گفت: با توجه به نگاه مشترک این وزارتخانه با وزرات ورزش و جوانان در زمینه افزایش مشارکت جوانان امیدوارم با انجام برنامه های مشترک بتوانیم به پویایی هر چه بیشتر این فعالیت ها کمک کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های مشترک دو وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که در زمینه افزایش نشاط و امید در دانشگاه نیز کارهای تحقیقاتی و برنامه های عملیاتی مشترک اجرا شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن­آوری در پایان افزود: برای سن جوانی تعاریف مختلفی ارائه می­ شود با این حال هر کدام از تعاریف اگر مبنای حرکت قرار گیرند قطعاً دانشجویان در قشر جوان کشور قرار می­گیرند.

وزارت علوم و وزارت جوانان به زودی تفاهم نامه امضا می کنند


وی در پایان اظهار امیدواری کرد، بزودی با تشكيل جلسات كارشناسي بتوانيم تفاهمنامه جامعي ميان وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري وزارت ورزش و جوانان منعقد خواهد شد.