به گزارش افکارنیوز، ناصر نوربخش اظهار داشت: با توجه به اینکه امیر علی‌اکبری یک کشتی‌گیر با تجربه و با سابقه است و خیلی مسائل را در حد یک آدم معمولی درک می‌کند، باید می‌دانست کسانی که در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک مدال می‌گیرند، صد درصد از آنها تست دوپینگ می‌گیرند و به هیچ‌وجه نباید کاری کند که تست دوپینگ او مثبت شود. با توجه به اتفاقی که در گذشته برایش افتاده بود و تست دوپینگ او مثبت شده بود، وی می‌دانسته اگر تست دوپینگ او مثبت شود، مادام‌العمر از کشتی محروم می‌شود پس با آگاهی چنین کاری نکرده است.

وی افزود: علی‌اکبری چندین سال قهرمان رده‌های سنی مختلف آسیا و جهان بوده و می‌دانسته از او تست خواهند گرفت و قطعاً با آگاهی این کار را نکرده است. مگر علی‌اکبری دیوانه است که خودش را مادام‌العمر از کشتی محروم کند؟ کسانی هستند که در مسابقات رسمی دوپینگ نمی‌کنند و فقط در مسابقات داخلی این کار را می‌کنند تا به تیم ملی برسند و اگر هم در مسابقات آسیایی، جهانی یا المپیک دوپینگ کنند، مقام نمی‌آورند چون می‌دانند اگر مقام بیاورند، صددرصد از آنها تست می‌گیرند. در این شرایط و در مورد علی ‌اکبری باید بگوییم مگر اینکه توطئه‌ای در کار بوده باشد و ممکن است عوامل زیادی در این مسئله دخیل باشد.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران اظهار داشت: علی اکبری قرار بود برای آذربایجان کشتی بگیرد و به این کشور رفته بود تا قرارداد ببندد اما منصرف شد و پولی که به عنوان پیش قرارداد از آنها گرفته بود را پس نداده، هر چند قرار بود برگرداند. احتمال دارد آذربایجانی‌ها خواسته‌اند به او ضربه بزنند و چنین کاری را کرده‌اند چون تیم آذربایجان در فیلا و وادا نفوذ زیادی دارد چراکه آنها یکی از اسپانسرهای اصلی فیلا هستند. آذربایجان تنها کشوری است که سالانه مبالغ هنگفتی را به عنوان اسپانسر به فیلا پرداخت می‌کند و نفوذ زیادی در فیلا دارد.

نوربخش در مورد احتمال بازگشتش به تیم ملی با توجه به حضور محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تصمیم من این است که برنگردم. این تصمیم را به خاطر پیشینه محمد بنا گرفته‌ام و ترجیح می‌دهم با او کار نکنم چون در این چند ساله انواع نامهربانی‌ها، بی‌معرفتی‌ها و… را از وی دیده‌ام. من محمد بنا را از صفر آوردم و او را به اینجا رساندم. مسائلی که بین ما اتفاق افتاده را همه می‌دانند و به این نتیجه رسیدم که ما نمی‌توانیم با هم همکار باشیم.

وی در پایان متذکر شد: محمد بنا هر چه ما زحمت کشیدیم را به نام خودش تمام کرد. وی حتی دیپلم هم ندارد و یک کشتیگیر هم نساخته اما همه پاداشها را خودش برداشت و در مقاطع مختلف این اتفاق افتاد. البته مسئولین هم مقصر هستند چون همه چیز را به نام او نوشتند و در این شرایط او هم سوءاستفاده کرد تا همه چیز به نام کاو تمام شود چون حاصل زحمات ما و ۲۰ سال درس خواندن و زحمتی که در کشتی فرنگی کشیدیم، به نام او نوشته شد و هیچی نصیب ما نشد. ما کار کردیم و وی خورد و هر وقت از تیم ملی رفت، ما میآییم و کار میکنیم.