آمریکانشان داد کشور غیرقابل اعتمادی است

به گزارش افکارنیوز، «تاریا کرونبرگ» رئیس کمیته روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا امروز(یکشنبه) با علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در این دیدار با تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های اروپایی، اظهار داشت: آمریکا در نقض توافق اخیر ژنو نشان داد که کشور غیرقابل اعتمادی است.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر در ژنو افزود: طرف‌های مذاکره هسته‌ای ایران باید به تعهدات خود به موجب این توافق پای‌بند با‌قی بمانند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران صداقت خود را در این توافق نشان داد اما آمریکا با اعلام تحریم‌های جدید به سمت سست نمودن پایه‌های این توافق پیش می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، تصریح کرد: از جمله مؤلفه‌های مهم قدرت در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران، مردم مقاوم این کشور هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به پدیده شوم تروریسم در منطقه، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر از قربانیان اصلی پدیده شوم تروریسم در سطح منطقه و جهان بوده است.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که باید با معضل تروریسم به عنوان یک مشکل جهان شمول برخورد جدی شود و در این راستا سیاست‌های دو گانه برخی قدرت‌ها قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سیاست آمریکا در قبال سوریه، یادآور شد: ما مخالف حضور قدرت‌های بیگانه در منطقه هستیم و معتقدیم باید به مردم سوریه فرصت داد با حل مشکلات خود آینده سیاسی خود را شکل دهند.

وی در پایان این دیدار با خشنودی از سفر هیئتی از پارلمان اروپا به تهران و دیدار با مقامات و مسئولان کشورمان، تصریح کرد: تعامل سازنده و ارتباط بر اساس منافع متقابل با دیگر کشورها سیاست عمومی کشور ماست و در این میان کشورهای اروپایی از جایگاه ویژه خود برخوردار هستند.

«تاریا کرونبرگ» رئیس کمیته روابط با جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران در مقطع حاضر، یادآور شد: این سفر به کشف واقعیات در مورد جمهوری اسلامی ایران کمک شایانی می‌کند.

وی در این راستا ابراز امیدواری کرد این‌گونه سفر‌ها آغاز روندی جدید برای حرکت در مسیر گسترش ارتباطات در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی فیمابین ایران و اروپا باشد.

رئیس کمیته روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر در ژنو ابراز اطمینان کرد این توافق در تمام زمینه‌های مورد نظر به تحقق برسد.

وی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور با اقتدار در سطح منطقه با فرهنگ غنی و مبتنی بر قدرت مردمی است، گفت: استمرار گفت‌وگوها و رفت و آمدها بین مقامات ایران و طرف‌های اروپایی به رفع سوءبرداشت‌ها در زمینه مسائل حقوق بشری کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است در هیئت پارلمانی اروپا نمایندگانی از مجالس کشورهای بلژیک، اتریش، هلند و آلمان به کشورمان حضور دارند.