افشاگری حسین طلا درباره مرگهای دارویی

به گزارشافکارنیوز،حسین طلا درباره معضلات و زیان‌های داروهای نیروزا علی الخصوص فعالیت قاچاقچیان در این عرصه با اشاره به گستردگی کالاهای مصرفی در تهران اظهار داشت: با توجه به این مسئله ما شاهد حضور تجار سالم و متعاقب آن فعالیت قاچاقچیان در این عرصه هستیم و برخی سوء استفاده‌ها به چشم می‌خورد.

وی افزود: بر این اساس در شهر تهران در باشگاه‌های پرورش اندام ما شاهد استفاده غیر رسمی و پشت پرده ارضع و استفاده از داروهای نیروزا هستیم. علیرغم اینکه اجازه عرضه و فروش دارو در باشگاه‌های پرورش اندام وجود ندارد.

طلا ادامه داد: بسیاری از اینداروها و مکمل‌هابه صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شود و تاییدیه وزارت بهداشت ندارند که عوارض‌هایی شدیدی برای مصرف کنندگان آن تحمیل می‌شود و حتی در برخی مواقع باعثمرگ افراد مصرف کننده نیز می‌شود.

نماینده مجلس با اشاره به عوارض کبدی، پوستی و مشکلات و بیماری‌های دیگر بر اثر مصرف داروها و مکمل‌های نیروزا که برخی از این داروهای نیز تاریخ گذشته هستند، عنوان کرد: متاسفانه بازار عرضه این مکمل‌ها وجود دارد و دسترسی به این داروها نیز به راحتی صورت می‌پذیرد.

طلا در پاسخ به چگونگی رسیدگی و بررسی نمایندگان مجلس بر این معضل به خصوص با توجه به نزدیکی انتخابات فدراسیون پرورش اندام ایران ادامه داد: ما نیز منتظر آن هستیم که انتخابات فدراسیون پرورش اندام هر چه زودتر برگزار شود و رئیس جدید این فدراسیون برنامه‌های خود را به خصوص برای پیشگیری و جلوگیری از معضل رواجداروهای نیروزارا ارائه دهد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این اینکه شائبه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از افرادی که در زمینه داروهای نیروزا فعالیت دارند بسیار سعی می‌کنند در بدنه فدراسیون پرورش اندام رسوخ کنند، اظهار داشت: البته بنده نمی‌توانم در این مورد مطلب دقیقی عنوان کنم و مسئولان امر باید پاسخ دهند ولی قانون مشخص است و افراد پس از ثبت‌نام و استعلام از دستگاه‌های ذیربط می‌توانند در یک رقابت سالم برای انتخاب ریاست فدراسیون پرورش اندام ایران شرکت کنند و ما نیز منتظر هستیم هر چه زودتر این انتخابات برگزار شود و هرگونه تاخیر در انتخابات باید دلیل قانونی داشته باشد.

طلا در پاسخ به این پرسش که شنیده شده است بر اساس انتشار خبر (تحرکات جدید مافیای داروهای نیروزا و همکاران اژدهای فاسد پرورش اندام جهان در ایران) که شما نیز دغدغههای در این زمینه داشتید، وزیر اطلاعات در این مقوله ورود پیدا کرده است و دستوراتی را صادر کردهاند، خاطرنشان کرد: به نظر بنده جای پاسخ به این سئوال فعلاً وجود ندارد.