ایرانی‌ها بی‌نظیر هستند

به گزارش افکارنیوز، شرایط زندگی در ایران، غذاهای ایرانی، ارتباط با مردم ایران، نگاه سیاسی او به ایران بخشی از صحبت‌های متفاوت خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در گفت و گو با ما است.

مشروح صحبت‌های وی را در ادامه بخوانید:

* خوشحالم در ایران هستم

بدون اغراق می گویم حضور در ایران صفحه جدیدی از زندگی من را ورق زد. امروز از اینکه در ایران هستم خیلی خوشحالم؛ و نمی دانم این خوشحالی را چگونه تشریح کنم. تمام روز هایی که من در ایران گذراندم جز خاطرات خوب زندگی من است. البته باید در اینجا یک حقیقت را بگویم و آن حقیقیت این است که قبل از اینکه به ایران بیایم تصویر روشنی از کشور شما نداشتم فقط حرف های مختلف و البته منفی شنیده بودم اما امروز متوجه شدم تمام آن حرف ها فقط دروغ بود و واقعیت نداشت و فقط سیاه نمایی بود.

* ایران کشور با امنیت بالا

شاید باورتان نشود خیلی ها به من گفتند اگر به ایران بیایم نه خودم و نه خانواده ام امنیت نخواهند داشت و با خیلی از محدویت ها روبه رو خواهیم شد. اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مهمان نوازی ایرانی هم من و هم همسرم را شگفت زده کرد. حتی امروز همسرم برای اینکه در ایران بمانیم راغب تر است من است و خیلی بهتر با هموطنان شما ارتباط بر قرار کرده است.

* همه شوکه شدند

وقتی تصمیم را گرفتم و به ایران آمدم خیلی ها شوکه شدند. کسی انتظار نداشت که من پیشنهاد فدراسیون والیبال ایران را قبول کنم اما چون همیشه دوست دارم کار کردن در شرایط جدید را تجربه کنم این پیشنهاد را قبول کردم. از طرف دیگر به نوعی از کار کردن در قاره اروپا خسته شده بودم و دوست داشتم در کشوری مثل ایران کار کنم.

* پشیمان نیستم

از اینکه دو سال گذشته را در ایران سپری کردم نه تنها پشیمان نیستم بلکه خیلی هم خوشحالم. کردم کار کردن در ایران تجربیات خوب و گرانبهایی برای من داشت. ایرانی ها در مهمان نوازی بی نظیر هستند و واقعا برایم با ارزش است که هرجا من را می بینند ابراز محبت می کنند و اینقدر به ما لطف دارند. از لحظه ای که وارد فرودگاه ایران شدم این محبت ها آغاز شد و همیشه و همه جا وجود داشته است. نکته جالب توجه اینکه حتی در کشوری مثل کوبا که برای لیگ جهانی رفته بودیم هم ایرانی ها همین خلق و خو و محبت را داشتند.

* دو نگاه به شلوغی تهران

اگر بگویم شلوغی و البته آلودگی هوا ی شهر تهران آزار دهنده نیست دروغ گفته ام. اما اینکه در هر ساعت از شبانه روز زندگی در شهر تهران جریان دارد خیلی جذاب است. تهران در کنار معایب بزرگ، مزیت هایی هم دارد که نباید از کنار آن گذشت. زنده بودن شهر تهران بزرگ ترین مزید این شهر است. از طرف دیگر مراکز خرید و تفریحی، رستوران های مختلف و بسیاری از جاهای دیگر همیشه شلوغ است و به نظر می رسد مردم تهران از حضور در این مراکز خسته نمی شوند که این هم خیلی برای من جذاب است. ضمن اینکه رانندگی در شهر تهران واقعا حوصله و البته مهارت می خواهد! بعضی مواقع صحنه هایی را می بینم که نگرانم می کند و به هیچ وجه برایم قابل توجیه نیست که چطور این بی قانونی ها صورت می گیرد. البته این مسائل در همه جای دنیا وجود دارد و مختص تهران نیست. ترافیک هم دیگر برای من تبدیل به سرگرمی شده است!

* غذای ایرانی لذیذ و خوشمزه

غذاهای ایرانی جز بهترین غذاهای دنیا هستند. به همین دلیلی برای خو گرفتن با غذاهای کشور شما زیاد نباید صبر کرد. تا آنجا که من متوجه شده ام ایرانی ها به کباب علاقه زیادی دارند. من هم به این غذا علاقه عجیبی پیدا کرده ام به خصوص کباب شیشلیک که خیلی خوشمزه است.

* همسرم از من سبقت گرفت

من با توجه به درگیری کاری که دارم چندان فرصت ارتباط برقرار کردن با مردم و اطرافیان را پیدا نمی کنم و فقط در مواقعی که به مراکز خرید یا رستوران می رویم می توانم با مردم ارتباط بگیرم. اما ربکاهمسرم وقت آزاد بیشتری دارد و در حال حاضر هم دوستان خوبی در ایران پیدا کرده است. او از این جهت از من سبقت گرفته است.

* مسافرت به اصفهان و کاشان

به دلیلی مشغله کاری که دارم زیاد فرصت مسافرت پیدا نمی کنم اما شهر های اصفهان و کاشان را دیده ام که به نظر شهر های فوق العاده ای بودند که واقعا برایم جذاب و خاطره انگیز بود.

* یاد گیری زیان فارسی سخت است

به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی مسلط هستم و تمام تلاشم را می کنم که زبان فارسی را هم یاد بگیرم. البته زبان فارسی خیلی سخت است و این سختی به دلیلی گستردگی زیادی که دارد به وجود آمده است اما در همین مدت هم بسیاری از کلمات عامیانه و محاوره ای را یاد گرفتم که به کارم می آید. من تمام تلاشم را می کنم تا بالاخره به زیان فارسی هم تسلط پیدا کنم

* نگاه سیاسی ندارم

در تمام طول زندگی ام وارد کار سیاسی نشده ام چون کار من چیز دیگری است. من مربی هستم و باید تمام توانم معطوف به تمرین و مسابقات باشد.تا به امروز سعی کردم از ورود به سیاست خوداری کنم و از این به بعد هم نخواهم شد. در مدتی که در ایران هستم هر وقت که به خارج از کشور رفتم به دوستانم توصیه کردم تا به ایران سفر کنند تا ذهنیت شان نسبت به ایران تغییر کند و ایرانی ها را به معنای واقعی بشناسند