به گزارش افکارنیوز، علیرضا نوذری پور گفت: در حال حاضر ذخیره آب ۴ سد طالقان، امیرکبیر، لار و لتیان نسبت به سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است. این سدها که تامین آب تهران از طریق آنها صورت می گیرد هم اکنون حدود ۳۰۶ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارند.

معاون بهره بردای آبفای استان تهران اظهارداشت: هر چند عمدتا در سامانه سدهای شرق تهران مشکل بیشتری داریم اما با همکاری خوب مردم و تحقق صرف جویی ۲۰ درصدی در مصارف غیر ضروری آب می توانیم از مشکل کم آبی عبور کنیم.

وی با اشاره به دلایل کم آبی بیان داشت: سال گذشته با کاهش بارندگی روبرو بودیم و گرمای بی سابقه تابستان امسال هم به این کم آبی افزود و در دو سد شمال شرق تهران با کاهش ذخیره مواجه شدیم.

نوذری پور گفت: اما با تلاش ماموران آب و فاضلاب تهران در انتقال بخشی از آب غرب تهران به شرق و نیز صرفه جویی خود مردم تاکنون توانسته ایم آب را تامین کنیم. در حال حاضر روزانه ۲.۶ میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف می شود که نسبت به فصل سرما این میزان بالا است.

این مقام مسئول در آبفای استان تهران ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۰۸ میلیمتر بارندگی در استان تهران داشتیم که نسبت به پاییز سال گذشته که ۱۲۳ میلیمتر بارندگی به ثبت رسید کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

معاون بهره برداری آبفای استان تهران تاکید کرد: اگر بارش های جوی در سال آبی جاری در تهران به ۴۰۰ میلیمتر برسد به وضع عادی می رسیم و صرفه جویی نیز می تواند به آن کمک کند. میزان مصرف آب سال جاری هم نسبت به سال گذشته یک دهم درصد کاهش داشته که بازهم نیاز داریم به صرفه جویی ۲۰ درصدی برسیم.