میلی‌منفرد بازداشتی فتنه بوده

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان نماینده سؤال کنندگان ازرضا فرجی‌دانا وزیر علوماظهار داشت: از مردم به خاطر حضورشان در حماسه ۹ دی و خلق حماسه ۹ دی که بساط فتنه‌گران را جمع می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: زمانی که آقای فرجی‌دانا به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شد، نام بنده به عنوان مخالف وزیر انتخاب شده بود اما برای تعامل بیشتر از صحبت‌کردن صرف‌نظر کردم. اما امروز انتصاباتی در وزارت علوم انجام شده که جای سؤال دارد، پیشرفت کشور فقط در سایه آرامش کشور است و مردم فرزندانشان را به دانشگاه‌ها می‌فرستند تا در سایه آرامش فقط به کسب علم بپردازند.

نبویان ادامه داد: ما فقط برای حفظ آرامش کشور و حقوق ملت، باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم که آرامش در دانشگاه‌ها سلب نشود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: آقای وزیر گفتند اگرمراجع امنیتی و ذی‌صلاح، فردی را در استعلام رد کند، آقای وزیر آن فرد را عزل می‌کند، باید بگویم افرادی در وزارت علوم منصوب شدند که خودشان در ایجاد التهاب در دانشگاه‌ها در دوره‌های مختلف نقش داشتند، اولین فرد معاون آموزشی وزارت علوم است، سوابق آقای میلی‌منفرد راکه به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم منصوب شده، وقتی مشاهده می‌کردم، شاهد بودم که هم در فتنه سال ۷۸ که فتنه کوی دانشگاه بود و هم در فتنه ۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته است، ‌اصلا آقای میلی‌منفرد در تحصن سال ۸۸ حضور داشته و حتی دستگیر شده است، بنابراین دیگر انتساب به فتنه یعنی چه، اینکه خود آقای میلی‌منفرد در تحصن بوده و دستگیر شده، آیا انتساب به فتنه نیست، آقای میلی‌منفرد گفتند یکی دو ساعت بعد از دستگیر شدن، از او عذرخواهی کرده و او را آزاد کردند، در حالی که اصلا این گونه نبوده است، یکی از مسئولان بلندپایه واسطه‌ شده و او را آزاد کردند.

نبویان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ‌آقای فرجی‌دانا وزیر علوم در کمیسیون آموزش گفت که درباره میلی‌منفرد از وزارت علوم در زمان وزارت آقای مصلحی استعلام شده، آقای زاهدی رئیس کمیسیون آموزش به آقای مصلحی در این زمینه نامه نوشت و از او سؤال کرد و آقای مصلحی پاسخ داد که " در مورد ادعای فوق به اطلاع می‌رساند هیچ استعلامی از وزارت اطلاعات در زمان حضور بنده به عنوان وزیر در این وزارتخانه صورت نگرفته است ".



وی ادامه داد: باید بگویم درباره آقای میلی‌منفرد با توجه به مواردی که گفتم، اصلا استعلامی لازم نیست، ‌ فرد دومی که می‌خواهم درباره او صحبت کنم، جعفر توفیقی مشاور عالی وزیر علوم است که او هم در تحصن شرکت و سخنرانی کرده و حتی از متحصنین در فتنه ۸۸ تشکر کرده است.



نبویان تاکید کرد: ‌آقای توفیقی در تحصن گفته که " از شما تشکر می‌کنم، نظام بدترین سناریو را انتخاب کرده و به رای و شخصیت مردم توهین کرده است، مسیر انتخابات غلط بوده است، راهپیمایی ۲۵ خرداد حماسه‌ای بوده که از ابتدای انقلاب بی‌نظیر بوده است، رای موسوی ۲۴ میلیون بود ولی نظام آن را دستکاری کرده است ".

نبویان در ادامه از وزیر علوم پرسید، با توجه به این اظهارات آقای توفیقی که مشاور عالی شما هستند، آیا او به فتنه انتسابی ندارد؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: فرد سومی که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم، آقای صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان دانشجویی است، آقای وزیر گفته‌اند که درباره او استعلام نشده و یا اینکه استعلام او مثبت بوده است. بنده می‌خواهم پاسخ استعلام درباره آقای صدیقی را قرائت کنم، پاسخ استعلام این است " برابر نظر مراجع ذیصلاح، انتصاب نامبرده به عنوان معاونت دانشجویی وزارت علوم به مصلحت نیست ".



این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: جناب آقای سمنانیان معاون وزیر و رئیس مرکز هیئت امنا، او ریاست دانشگاه تربیت مدرس را در زمان دوم خرداد بر عهده داشت، او آقای کدیور را با یک دروغ و استعلام نسبت به نام مهدی کدیور که در پرونده گفته شد مشکلی ندارد، جذب کرد، نظر مراجع ذیصلاح درباره آقای سمنانیان به این شرح است " طبق نظر مراجع ذیصلاح مشاورعلیه فاقد صلاحیت به کارگیری در پست مورد نظر است ". درباره اینکه آقای وزیر گفت که ما انگ می‌زنیم، باید بگویم به نظرم این تعابیر خوب نیست.



وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فیلمی که در صحن علنی از مراسم روز دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر پخش شد، گفت: ‌در این فیلم در دانشگاه خواجه نصیر برای سران فتنه کف زدند، برای موسوی، خاتمی و بنی‌صدر، دانشجویان کف زدند و در این فیلم نشان داده می‌شود که بعد از فوت امام، خاتمی آمد که گویا خاتمی رهبر شده است، در این مراسم همچنین علیه مسئولان نظام شعار دادند، آیا این ساختارشکنی نیست؟ شما وزیر این نظام هستید، بنده لازم است در این جا صریحا بگویم خیلی هم عذرخواهی می‌کنم اما علیه مقام معظم رهبری نیز شعار دادند.

این نماینده مجلس همچنین پس از پخش این فیلم، گفت: آقای وزیر! این افراد به دفاع از شما علیه نظام و رهبری و مردم شعار دادند، این اقدامات ساختارشکنانه‌ای است، آقای وزیر نسبت به افرادی که به عنوان هیئت بازرسی به دانشگاه‌ها می‌فرستید دقت کنید، برخی از این افراد به برخی دانشگاه‌ها رفته و در آنجا اغتشاشاتی ایجاد شده است، ‌در دانشگاه شهید چمران اهواز، با رفتن این هیئت، استادی آمده و با برخی دختران دانشجو تماس می‌گیرد، و هزار نفر از دختران دانشجو نامه نوشتند که امنیت ما سلب می‌شود، فردی آمده به نام آقای(چ - علی)، همراه همین هیئت اعزام شده در حالی که در سال ۸۶ سه سال به خاطر توهین به مقدسات به زندان رفته است، فردی در دانشگاه خواجه نصیر صحبت کرده به نام آقای(ع - پ)، در حالی که اخراجی بوده، ولی معاون آقای فرجی‌دانا در این جلسه نشسته و به سخنرانی او گوش می‌کند، او فردی است که در سخنرانی آقای صفارهرندی، حمله می‌کند و یکی از محافظان آقای صفار را گروگان می‌گیرند، در سخنرانی رحیم‌پور ازغدی به دفاع از منافقین بلند می‌شود و در اکثر موارد فتنه نیز حضور داشته است. با اجازه رئیس جدید دانشگاه و به دفاع از آقای فرجی‌دانا، او در این دانشگاه سخنرانی می‌کند.



نماینده تهران در مجلس متذکر شد: آقای وزیر اگر مواردی دارید از انتصاباتتان که مسئلهی ندارند، معرفی کنید، این حیف است و واقعا از دانشگاهها آرامش در حال سلب شدن است، اگر مدارک بیشتری خواستید، نزد بنده است.