کفاشیان تکلیف ملی پوشان را مشخص کند

به گزارش افکارنیوز، علی منصوریان شنبه شب در کنفرانس خبری که در جزیره کیش برگزار شد، گفت: ۲۰ ماه برای حضور مقتدرانه در مسابقات آسیایی عمان برنامه ریزی و زحمت کشیده ایم، اگر مربیان و کادر فنی تیم های لیگ برتر بازیکنان خود را میخواهند حق دارند ولی ما در شرایطی حساس قرار داریم و از آقای کفاشیان می خواهیم ظرف ۴۸ ساعت مشکل حضور بازیکنان در تیم ملی را حل کند.

منصوریان با اشاره به قرار گرفتن تیم امید در گروه مرگ بیان داشت: همگروهی با تیم های استرالیا، کویت و ژاپن نیازمند تقویت و حمایت از تیم ملی است، قطعا ما به همه بازیکنان نیازداریم اینجاست که فقط رئیس فدراسیون است که باید در مدت ۴۸ ساعت آینده تصمیم نهایی را بگیرد، زیرا هم آقای کی روش و هم مربیان تیم های لیگ برتر حق دارند بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند.

سرمربی تیم ملی امید تصریح کرد: امروز علم فوتبال دیگر اجازه نمی دهد که با شانس جلو برویم در گذشته یکبار این اتفاق افتاد و آن پیروزی تیم ملی بر استرالیا در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ بود و می توانم بگویم یک معجزه برای تیم ملی ایران بود.

وی تصریح کرد: ما ۲۰ ماه است تیم را در اختیار داریم اگر می خواهیم در عمان حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید اجازه بدهیم کادر فنی با تمرکز بالا تیم را مهیای حضور در بازیهای آسیایی کند. رسانه ها همراه و همیار تیم ملی بوده اند و کمک های خوبی در این مدت به تیم ملی کرده اند.

منصوریان بیان کرد: اگر چه برنامه ریزی خوبی انجام نشده ولی ایرانی توانسته غیر ممکن ها را ممکن کند. هدف اصلی ما رسیدن به چهار تیم برتر در مسابقات آسیایی عمان است و تیم ملی ایران یکی از بهترین تیم های آسیا است و من ریسک فنی را می پذیرم.

وی افزود: تاثیر گذار ترین بازیکنان لیگ الان در تیم ملی امید هستند که در صعود و سقوط تیم های خود قطعا تاثیر گذار خواهند بود. من اعتقاد دارم که آقای کفاشیان باید یک تصمیم جدی در این خصوص اتخاد کند ما اگر در عمان نتیجه بگیریم، هشت بازیکن برای مسابقات جام جهانی به تیم ملی می آیند هدف نهایی ما آمادگی تیم امید کشور برای جام جهانی ۲۰۲۲ است و امروز نیز پنج نفر از بازیکنان تیم ملی می توانند جهانی باشند.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: نگاه ما امروز یک نگاه حرفه ای و پیروزمندانه در میادین فوتبال است، هرگز احساسی نگاه نکردیم و بازی با ژاپن برای ما خیلی مهم است و هشتم بهمن ماه با جام به ایران بر می گردیم.