از رویارویی با هیچ تیمی نمی‌ترسیم

به گزارش افکارنیوز، بارسلونا در یکی از حساس ترین دیدارهای یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف منچسترسیتی رود که در حال حاضر صدرنشین جدول رده‌بندی در رقابت های لیگ برتر انگلیس است.

چند روز پیش یحیی توره هافبک ساحل عاجی منچستر سیتی گفت که تیمش هیچ ترسی از نام بارسلونا ندارد و این بازیکنان بارسلونا هستند که از آنها می‌ترسند. این سخنان توره که پیش از این با پیراهن بارسلونا بازی کرد واکنش آندرس اینیستا هافبک آبی - اناریها را به دنبال داشت.

اینیستا در گفتگویی که با روزنامه مارکا اسپانیا داشت گفت او و هم تیمی‌هایش نه از منچستر سیتی و نه از هیچ تیم دیگری نخواهند ترسید: " از رویارویی با هیچ تیمی ترس نداریم. وقتی در لیگ قهرمانان اروپا به میدان می روی پی می‌بری که کار سختی پیش رو داری و با حریف آسانی روبه‌رو نیستی. دیدار حساس و هیجان انگیزی پیش رو داریم. منچستر سیتی یکی از قوی ترین تیم‌های حال حاضر اروپا است. نتایج قرعه کشی این شد که ما باید با آنها در یک هشتم نهایی به میدان رویم. کاملا آماده این دیدار هستیم و هیچ گونه ترس و دلهره ای نداریم.

یحیی توره در سال ۲۰۰۹ با پیراهن بارسلونا در کنار آندرس اینیستا به میدان رفت و موفق شد با این تیم شش جام به دست آورد. او در سال ۲۰۱۰ به منچسترسیتی رفت و الان یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان این تیم است.

اینیستا در پاسخ به این سوال که تاثیر گذارترین افراد در زندگی فوتبالی او چه کسانی بوده‌اند، گفت: در کودکی علاقه زیادی به پپ گواردیولا و مایکل لادروپ داشتم. آنها الگوهای من بودند. خوشبختانه رویای دوران کودکی ام برآورده شد و چهار سال پر از شادی و موفقیت را با گواردیولا سپری کردم. من مدیون گواردیولا هستم او تاثیر زیادی در رسیدن من به این جایگاه داشت.

پیکاسوی فوتبال اسپانیا دوست دارد علاقه زیادی به کار کردن با بچه‌ها و آموزش دادن آنها دارد. او گفت: علاقه زیادی به تدریس برای کودکان دارم و حتی مدرک آن را هم کسب کردم اما فوتبال زندگی من را دستخوش تغییر قرارداد.

تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا جنوبی در دیدار فینال با یک گل هلند را از پیش رو برداشت و جام قهرمانی را بالای سر برد. تک گل لاروخا را در این دیدار آندرس اینیستا به ثمر رساند. این هافبک طراح می گوید گلی که برابر هلند به ثمر رساند مهمترین گل دوران حضور او در مستطیل سبز است: " گل بسیار حساسی به ثمر رساندم چرا که باعثشد اسپانیا جام قهرمانی را بالای سر برد. بدون شک حساس‌ترین گل دوران ورزشی‌ام بود. البته نباید فراموش کنم گلی هم که برابر چلسی در نیمه نهایی لیگ قهرمان اروپا در سال ۲۰۰۹ به ثمر رساندم بسیار لذت بخش بود.

او شکست سه بر صفر برابر برزیل در جام کنفدراسیون ها را یکی از تلخ ترین لحظات خود در سال ۲۰۱۳ دانست.

تيم ملي فوتبال اسپانيا در جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل با تيمهاي شيلي، هلند و استراليا همگروه است.