" صدای مزاحم " به صداگذاری رسید

به گزارش افکارنیوز، دُری رضایی تهیه‌کننده این مجموعه درباره جزییات و موضوع آن اظهار کرد: " صدای مزاحم " با هدف بررسی تاثیر آلودگی صوتی در جوامع امروزی به سفارش شبکه مستند سیما و موسسه تصویر شهر ساخته شده و سعی دارد این پدیده مهم را که کمتر به آن پرداخته شده است، بررسی کند.

رضایی درباره هدف تولید این مستند گفت: این روزها همه به آلودگی شهری و آلودگی هوای کلان شهرها توجه می کنند اما کمتر کسی به آلودگی صوتی که از آن به بیماری خاموش تعبیر می‌شود اهمیت می دهد. در صورتی که آلودگی صوتی به مرور بر بدن و روح فرد تاثیر می گذارد و حتی در هنگام خواب نیز تاثیرات مخربش بر مغز و قلب ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این مستند ما سعی کردیم به سراغ افراد مختلف که به نوعی زندگی و یا شغلشان با صداهای مزاحم درگیر است برویم. به طور مثال به سراغ دانش آموزان رفتیم و تاثیر این آلودگی را بر روند یادگیری آنها بررسی کردیم و یا تاثیرات رویدادی مثل چهارشنبه سوری را بر جانبازان اعصاب و روان که خاطراتشان با آلودگی صوتی عجین است به تصویر کشیدیم. در برخی قسمت ها نیز به سراغ موضوعاتی چون ساختمان سازی در شب و همچنین پدیده موتورسواران که ۴۰ درصد از آلودگی شهری به علت تردد آنها در سطح شهر است، رفته ایم.

به گفته وی، در تهیه مستند " صدای مزاحم " فرزاد خوش‌دست به عنوان کارگردان حضور دارد و مهدی قاسمی تصویربردار، بابک جائز صدابردار و دری رضایی کار تدوین را بر عهده دارند.

دُری رضایی در پایان اظهار امیدواری کرد که این مجموعه به زودی از شبکه مستند سیما پخش شود.