" گمشده در یانکرز " به تئاتر فجر می‌رود

به گزارش افکارنیوز، مرتضی برزگرزادگان درباره آماده‌سازی این نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر فجر گفت: در حال حاضر در حال تمرین نمایش " گمشده در یانکرز " هستیم که قرار است در بخش نسل نو جشنواره سی و دوم تئاتر فجر به صحنه برود. این نمایشنامه از آثار مطرح نیل سایمون است که موفق به دریافت جایزه پولیتزر نیز شده است.

وی درباره پرداخت کمک هزینه‌ها به گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره توضیح داد: متاسفانه به دلیل اینکه هنوز کمک هزینه‌ای به ما پرداخت نشده است و ما هم پولی نداریم که از جیبمان هزینه کنیم بنابراین نتوانستیم دکور نمایش را بسازیم. دکور این نمایش شامل مبلمان های دهه ۴۰ آمریکا و فضای یک زیرزمین است که باید به صورت جداگانه طراحی شود بنابراین از جزئیات زیادی برخوردار است که امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر مراحل ساخت آن را فراهم کنیم.

این کارگردان متذکر شد: البته طبق آخرین صحبت‌هایی که شده قرار است به زودی کمک هزینه‌ها پرداخت شود. امیدوارم همان مبلغ ۱۱ میلیونی را که طبق فراخوان اعلام کرده بودند به گروه های بخش نسل نو پرداخت کنند.

وی درباره فضای این نمایش گفت: " گمشده در یانکرز " نمایشی کمدی است و از فضایی رئالیستی برخوردار است و داستان خانواده‌ای را روایت می کند که بعد از ورشکسته شدن پدر، دو فرزند نوجوان این خانواده مجبور هستند مدتی در خانه مادربزرگی بداخلاق و سختگیر که پیش از این چند بار بیشتر او را ندیدند زندگی کنند، این دو نوجوان تصوری هیولاوار از مادربزرگشان دارند …

برزگرزادگان درباره بازیگران و سالن مناسب اجرای این نمایش گفت: در این نمایش پرستو گلستانی، کرامت رودساز، فریده دریامج، بهرام افشاری، مریم اکبری، پوریا رضایی نژاد و رضا معدنچی زاده به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند. امیدوارم سالن چهارسو را برای اجرای این نمایش به ما اختصاص دهند چون این تالار دهانه‌ بازتری نسبت به بقیه سالن ها دارد و اجرا در آن مناسب تر است.

پریندخت عابدیننژاد طراح لباس، حامد ملک ساخت موسیقی و مرتضی برزگرزادگان طراح صحنه این نمایش را بر عهده دارند.