باربی تغییر سایز می دهد

به گزارشافکارنیوز،عروسک باربی در ابتدا بعنوان یک عروسک و همبازی به جهان معرفی شد اما باربی‌ دیگر فقط یک عروسک نیست؛ دختران به جای بازی با باربی به رقابت با او پرداخته‌اند. رژیم‌های سخت، اعمال جراحی، فعالیت‌های بدنی عجیب و غریب موضوع محافل دختران و زنان شد. مردان هم سلیقه‌شان تغییر کرد. باربی خواب و خیال زنان و دختران جوان شد. بینی‌ها، گونه‌ها، شکم، لب‌ها و… همه زخم تیغ برداشتند تا باربی واقعی پا به دنیایی واقعی بگذارد.

از لحاظ آماری فقط یک زن از صدهزار زن می­تواند فقط کمی شبیه باربی باشد.



تلاش دختران برای باربی شدن


رسانه ها نیز به دنبال یافتن نمود های واقعی باربی عکس ها و تصاویر افرادی را نشان دادند که تلاششان در مسیر باربی شدن به ثمر نشسته بود؛ زنانی که برای باربی شدن نباید بیش از حد مجاز غذا بخورند و برای حفظ تناسب اندامشان نباید بچه ای به دنیا بیاورند.

این الگو باعثکاهش شدید جمعیت در کشورهای غربی شد؛ همچنین موجی از بیماری ها در اثر سوء تغذیه به سراغ نسل جدید دختران جوان در غرب آمد.

این تغییر شیوه زندگی از انسان به سوی عروسک باربی برای زنان و ناهنجاری هایی که به دنبال آن به وجود آمد باعثشد تا غرب به دنبال ارائه الگوی جدیدی از باربی به جامعه باشد.

سایت آلترنت در مورد افسانه تناسب اندام عروسک باربی می‌نویسد: متأسفانه به نظر می‌رسد که در میان آمریکایی‌ها، رؤیای باربی شدن در میان کسانی شیوع پیدا کرده که وزن آنها ۵۰ کیلوگرم یا کمتر می­باشد. پس از این تاثیرات منفی، حال سازندگان این عروسک به دنبال ایجاد تغییراتی در او هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس سازندگان باربی با قرار دادن یک نظر سنجی در فیسبوک به دنبال جمع‌آوری اطلاعات در مورد واکنش اذهان عمومی درمورد تغییر سایز باربی هستند.

تولیدکنندگان این عروسک ۵۴ ساله، معتقدند مدل جدید نیز با استقبال خوبی در بازار روبه‌رو خواهد شد و در حدود ۱.۳میلیارد دلار سودآوری خواهد داشت.

شعار تبلیغاتی باربی جدید این است: میخواهیم به زنان آمریکا نشان‌دهیم که سایز لباستان ربطی به سایز شخصیت و قلب شما ندارد.



کارشناسان معتقدند باربی جدید هماند مدل کلاسیک تاثیر منفی بر دید کودکان در مورد سایز بدن دارد و باعثترویج چاقی در میان نسل جوان می‌شود.

باید دید غرب چگونه با معضل الگوی عروسک باربی کنار میآید؟