به گزارش افکارنیوز، در سنگاپور خیلی کارها ممنوع است و مقام‌های سنگاپوری به اجرای قوانین سختگیرانه و تعیین استانداردهای بالا برای مقابله با تخلفات و داشتن نرخ پایین جرم و جنایت افتخار می‌کنند. اما گزارش‌هایی منتشر شده‌اند که احتمال دارد مقام‌های فاسد، دست اندرکاران عملیات پولشویی و افرادی که از پرداخت مالیات در کشورهایشان سرباز می‌زنند، حساب‌های بانکی خود را در موسسات مالی سوئیس ببندند و با افتتاح حساب در سنگاپور، پول‌های خود را به این کشور واریز کنند، امری که عامل ناخشنودی بسیار مقام‌های این کشور را پدید آورده است.

دولت سنگاپور نیز در واکنش به چنین گزارش‌هایی اقدام‌های جدی برای حفظ آبرو و حیثیت کشور اتخاذ کرده است تا سنگاپور بهشت امنی برای افرادی نباشد که از پرداخت مالیات طفره می‌روند.

مقام‌های سنگاپور در حال مذاکره برای عقد توافق‌نامه با آمریکا هستند که بر اساس آن بانک‌های سنگاپور ملزم می‌شوند جزئیات دارایی‌های خارجی اتباع آمریکایی را با اداره مالیات این کشور در میان بگذارد. آمریکا طی ماه جاری با شش دولت دیگر توافق‌نامه موسوم به " قانون پیروی از مالیات " امضا کرد.

یک سخنگوی وزارت دارایی سنگاپور در این خصوص گفت: مطرح کردن این اتهامات که افراد ثروتمند با مخفی کردن پول خود در سنگاپور می‌توانند از پرداخت مالیات اجتناب کنند، هیچ پایه و اساسی ندارند.

وی تصریح کرد: عقد توافق نامه‌ای در زمینه قانون پیروی از مالیات بخشی از تلاش‌های گسترده تر در سنگاپور خواهد بود که با هدف ایجاد شفافیت بیشتر در بخش بانکی و امور مالی انجام می‌شود. سنگاپور برای تبادل اطلاعات پیمان‌های مشابهی با آلمان و کشورهای ثروتمند عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی امضا کرده است.

وزیر دارایی سنگاپور نیز اظهار کرد: از امسال، تحت تعقیب قرار دادن و مجازات پولشویان در سنگاپور ساده‌تر خواهد شد چرا که می‌توان اطلاعات بانکی و شخصی این افراد را بدون اخذ حکم دادگاه از موسسات مالی گرفت.

به گزارش صدای آمریکا، سنگاپور افتخار میکند که یکی از با ثباتترین دولتها و اقتصادهای جهان بوده و بهترین فضا و مقررات را برای سرمایهگذاری و تجارت دارد. سنگاپور نرخ مالیات رقابتی و نظام بانکی دارد که به حریم خصوصی مشتریانش احترام میگذارد و همه این مزیتها توجه افراد بسیار مرفه و ثروتمند را به این کشور جلب میکند.