به گزارش افکارنیوز، محمدرضا تاکایدی با اشاره به توافق جدید نفتی ایران و عراق به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی و آموزش صنعت حفاری توسط ایران به این کشور همسایه، گفت: شرکت ملی حفاری قصد دارد در بازار حفاری عراق و شهرهای جنوب این کشور حضور یابد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اعلام اینکه در حال حاضر ارائه خدمات فنی و مهندسی درصنعت حفاری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران در نخستین گام به دنبال ارائه خدمات حفاری، ارائه دانش فنی و انجام پروژه‌های کلید در دست(EPD) در کشورهای مختلف است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص توسعه ناوگان دکل‌های حفاری ایران، با اشاره به آغاز نوسازی و بازسازی دکل‌های حفاری کشور، تبیین کرد: بر اساس برنامه، تعداد ناوگان دکل های ملی حفاری تا سال آینده به ۸۰ دستگاه افزایش می یابد.

وی همچنین از ورود ۲ دکل جدید دریایی به ناوگان شرکت ملی حفاری تا دو سال آینده خبر داد و افزود: در صورت تامین منابع مالی، احتمال افزایش ناوگان حفاری تا ۸۵ دستگاه نیز وجود دارد.

تاكايدي درخصوص همكاري و تعامل سازنده با سازندگان داخلي نيز گفت: هم اكنون با بسياري از شركتهاي داخلي در زمينه ساخت قطعات و تجهيزات مورد نياز صنعت حفاري همچون MWD، موتورهاي درون چاهي و تجهيزات لاگينگ وارد مذاكره شده ايم.