به گزارش افکارنیوز، «محمد اسدی» افزود: طبخ این میزان آش به شکل صلواتی، در جهان اسلام بی‌سابقه است.

وی با اشاره به همکاری بالغ بر ۶۰۰ نفر از دوست‌داران اهل بیت(ع) در طبخ این آش، گفت: کار طبخ از صبح روز ۲۷ صفر، در محل پارک خلدبرین، آغاز می‌شود و توزیع آش طبخ شده، در ساعت‌های اولیه بامداد روز ۲۸ صفر، بلافاصله پس از پایان کار پخت، آغاز می‌شود.

اسدی افزود: هم‌اکنون این تعداد در حال فراهم کردن تدارکات پخش این آش هستند و به یاری خدا ۵ صبح روز ۲۸ صفر مصادف با رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) توزیع می‌شود.

وی با یادآوری اینکه همه‌ی هزینه‌های این آش از محل کمک‌های مردمی و نیات خیران تأمین شده است، گفت: تاکنون ۸۹ میلیون تومان صرف طبخ این آش شده است که میزان کمک‌های مردمی تا تاریخ ۶ دی‌ماه مبلغ ۵.۱۲ میلیون تومان بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کسانی‌ که تمایل دارند که در طبخ این آش سهیم باشند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۳۷۲۴۴۷۵ بانک رفاه کارگران واریز کنند.

وی گفت: پارسال حدود ۱۲ هزار نفر از این آش بهره‌مند شدند و پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

اسدی درخصوص ثبت ملی این اقدام خیریه، خاطرنشان کرد: پارسال مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری فارس قول مساعد برای ثبت این اقدام داد اما متأسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است البته مسئولان کتاب ثبت رکوردهای جهانی(گینس) نیز جهت ثبت این اقدام و سفر به ایران هزینهای قریب ۲۵ میلیون تومان درخواست کرده بودند که فراهم کردن این هزینه میسر نشد.